Praktické tipy pro realitní makléře


Rozhovor: Špičkoví makléři utratí na Facebooku přes sto tisíc za měsíc, říká Stašek
Rozhovor: Špičkoví makléři utratí na Facebooku přes sto tisíc za měsíc, říká Stašek

26. 7. 2021 S Davidem Staškem, odborníkem na reklamu na Facebooku v oblasti realit, jsme probrali to nejdůležitější o sociálních sítích a makléřském řemeslu. Zjistili jsme, že špičkoví makléři na nich za měsíc utratí až sto tisíc. A investice se jim mnohonásobně vrací. Rozhodně se však nejedná o běh na krátkou trať.

více
Pozvánka: Oslava 30. narozenin Asociace realitních kanceláří ČR
Pozvánka: Oslava 30. narozenin Asociace realitních kanceláří ČR

23. 7. 2021 (komerční prezentace) A je to tady! Asociace realitních kanceláří České republiky slaví již třetí kulatiny. A bude to pěkná jízda. Buďte u toho s námi. Srdečně zveme všechny realitní makléře i s rodinami, včetně dětí.

více
Minimum makléře: rozdíl mezi balkónem, lodžií a terasou
Minimum makléře: rozdíl mezi balkónem, lodžií a terasou

19.7.2021 Pojmy lodžie, terasa a balkón se často pletou. Zatímco balkón vyčnívá z půdorysu budovy, terasa a lodžie půdorys neopouští. V následujícím článku také připomeneme, jak je to s vlastnictvím - zda balkón, terasa či lodžie patří vlastníkovi bytu, nebo se vždy započítává do společných prostor.

více
Rozhovor s online specialistou: “Kouzelná formule na online marketing v realitách neexistuje”
Rozhovor s online specialistou: “Kouzelná formule na online marketing v realitách neexistuje”

1.7.2021 Obsah je král. Slyšíme to ze všech stran a ono to tak skutečně je. Web bez kvalitního obsahu neustojí konkurenční boj a upadne v zapomnění. Oproti tomu kvalitně udělaná webová stránka několikanásobně pokryje náklady na svou tvorbu a navíc přinese mnoho nových zakázek. Jak na online marketing v realitách, prozradí v rozhovoru Přemek Kubák ze společnosti Proweby.cz.

více
Právní minimum makléře: jak je to s aktuálně s předkupním právem?
Právní minimum makléře: jak je to s aktuálně s předkupním právem?

26.6.2021 Předkupní právo se nám v posledních letech měnilo jako aprílové počasí. Nejprve bylo, pak ho kluci a děvčata nahoře zase zrušili a následně ho pro velký úspěch opět obnovili, aby nám v roce 2020 vyšla novela o jeho částečném zrušení. Jak to s ním je aktuálně? A jaké má současná úprava výhody a nevýhody?

více
Minimum makléře: Znáte rozdíly mezi jednotlivými typy dražeb?
Minimum makléře: Znáte rozdíly mezi jednotlivými typy dražeb?

15.6.2021 Není dražba jako dražba. Dokonce ani účastníci dražeb často neumí rozlišit mezi exekutorskou a (ne)dobrovolnou dražbou. Rozdíly jsou však velké. Dražby se řídí striktními pravidly na rozdíl od třetího typu - aukcí. U těch si pravidla stanovuje sám pořadatel a nebývají tolik svázané zákonem.

více
Slovníček pro makléře: rozdíl mezi užitnou, podlahovou a obytnou plochou
Slovníček pro makléře: rozdíl mezi užitnou, podlahovou a obytnou plochou

3.6.2021 Započítává se do plochy bytu sklep nebo balkón? Zahrnují se do výměry také stavební konstrukce? O tom jasně hovoří pojmy, které se často pletou - plocha užitná, užitková, podlahová či obytná. Všechny tyto pojmy nyní vysvětlíme.

více
Novinky v kostce: Nahlížet do katastru bude nově možné až po přihlášení
Novinky v kostce: Nahlížet do katastru bude nově možné až po přihlášení

28.5.2021 Na začátku května tohoto roku proběhla médii zpráva o připravované změně v aplikaci Nahlížení do katastru nemovitostí. Informace vyvolala rozporuplné reakce. Podstatou změn je, že se do určité míry omezí volně dostupný obsah pro nepřihlášené uživatele. Stejnou podobu katastru, na jaký jsme byli zvyklí, uvidí uživatelé až po přihlášení. Jaký mají tyto změny důvod? A co znamenají prakticky?

více
V kostce pro makléře: Máme za sebou masakr s hypotékami
V kostce pro makléře: Máme za sebou masakr s hypotékami

25.5.2021 Téměř všechny banky ještě stále pociťují dozvuk březnového masakru v zájmu o hypotéky. Doba hyperlevných hypoték se však blíží ke svému konci. Češi se budou muset připravit na plošné zdražování hypoték. Ochlazení v zájmu o hypotéky lze očekávat také proto, že ten, kdo si nějakou tu hypotéku vzít chtěl a mohl, už si ji vzal.

více
Lidé se zbláznili do rekreačních objektů. Chaty se prodávají často za nesmyslné ceny
Lidé se zbláznili do rekreačních objektů. Chaty se prodávají často za nesmyslné ceny

17.5.2021 I u nás, na Českých realitách, jsme zaznamenali šílenství v nárůstu poptávky po chatách a chalupách. Nemá ani smysl ukazovat statistiky konkrétních chat na prodej, protože než stihneme vydat tento článek, bude již daná chata nejspíše prodaná. Jen na ukázku, na inzerát jedné minichatičky v severních Čechách za poměrně hezkou cenu během 14 dnů kliklo před 1000 lidí.

více
Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!
Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

12.5.2021 Opatření okolo pandemie viru COVID-19 měla za následek raketový nárůst poptávky po domech se zahradou, chatách a chalupách. Zahrada se tak stala pro kupující rozhodujícím faktorem. Někteří makléři se však při homestagingu zaměřují pouze na zvelebení interiéru a zahradu vůbec neřeší. Úlohu zahrady umí převzít také lodžie či balkon.

více
V kostce pro makléře: COVID-19 a vývoji cen nemovitostí za poslední rok
V kostce pro makléře: COVID-19 a vývoji cen nemovitostí za poslední rok

27.4.2021 Ceny nemovitostí rostou a rostou “covid-necovid”. Makléři nemají co prodávat a lidé nemají co kupovat. A lépe jen tak nebude. Dobrou zprávou je, že alespoň víme, na co se připravit. V kostce shrnujeme, co nám o COVID-19 a cenách nemovitostí napsala média za poslední necelý rok.

více
Psychologie pro makléře: Proč lidé kupují nemovitosti a investují do nich?
Psychologie pro makléře: Proč lidé kupují nemovitosti a investují do nich?

26. 4. 2021Bydlení „ve vlastním“ v České republice frčí. Považujeme ho za znak jistotu a životního úspěchu. Pak je tu druhá sorta lidí – investoři, kteří kupují nemovitost s vidinou velkých zisků. Obě skupiny mají jedno společné: do svých rozhodnutí vnášejí více emocí než čisté matematiky. V následujícím článku přiblížíme několik parametrů, které za rozhodováním o koupi nemovitosti stojí.

více
Marketing pro makléře: 6 tipů, jak (ne)napsat nudný a tuctový inzerát
Marketing pro makléře: 6 tipů, jak (ne)napsat nudný a tuctový inzerát

22.4.2021 Neúspěšné inzeráty na prodej nemovitosti mají dvě společné věci - nepůsobí přesvědčivě a ignorují potřeby kupujícího. Pokud chcete vytvořit tuctový a nezajímavý inzerát, spokojte se s pěkným popisem a hezkými obrázky. Chcete posunout svůj um o úroveň výše? Začněte se zajímat o to, co klienti skutečně chtějí.

více
Minimum makléře: co říci, pokud se vás klient zeptá na investování do nemovitostí?
Minimum makléře: co říci, pokud se vás klient zeptá na investování do nemovitostí?

13.4.2021 Problémem dnešní doby je, že každý chce vydělávat pohádkové peníze bez práce, pasivním příjmem. Proto si od investování do nemovitostí mnozí slibují možná více, než jim může splnit. Ačkoliv investovat může teoreticky každý, ne pro každého to má smysl. Pokud někdo nemá finanční “polštář” pro svůj vlastní život, nemá smysl vstupovat do investic. V neposlední řadě mnoho lidí nepočítá s tím, že investování je během na dlouhou trať.

více
Termín pro podání přiznání k dani z nemovitosti se posouvá do 1. dubna 2021
Termín pro podání přiznání k dani z nemovitosti se posouvá do 1. dubna 2021

27.3.2021 Povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitosti má každý, kdo v předchozím roce nabyl nemovitost nebo kdo provedl zásadní stavební úpravy. V letošním roce se kvůli opatřením spojeným s pandemií COVID-19 prodlužuje termín pro podání daňového přiznání do 1. dubna 2021. Termín pro zaplacení však zůstává, a to do 31. května.

více
Minimum makléře: Jak probíhá dědické řízení?
Minimum makléře: Jak probíhá dědické řízení?

24.3.2021 Řešení dědictví obvykle spadá mezi ty neradostné záležitosti. Během dědického řízení se navíc mnohdy objevují nejrůznější komplikace. Poradíme, jak dědické řízení probíhá, kde si můžete nechat vypracovat odhad nemovitosti nebo jak vyplatit ostatní dědice z jejich podílů.

více
Děsí vás telefonování? Udělejte si z něj svého koníčka
Děsí vás telefonování? Udělejte si z něj svého koníčka

15.3.2021 Pocení, úzkost, knedlík v krku, sevření na hrudi. Tyhle pocity prožívá 95 % (zejména těch začínajících) makléřů při představě, jak vytáčí neznámé číslo. Strach z odmítnutí, vidina předem prohrané bitvy, obava z rozčíleného protějšku. Hádám, že neexistuje makléř, který by to neznal.

více
6 nejlepších nástěnek realitních makléřů na Pinterestu - Druhá část (praxe)
6 nejlepších nástěnek realitních makléřů na Pinterestu - Druhá část (praxe)

14.3.2020 Schválně - zkuste si na Pinterestu vyhledat pojem “realitní makléř”. Přesvědčíte se, že český realitní Pinterest je tak trochu dírou na trhu, a tudíž i velkou příležitostí. Pokud se rozhodnete, že se do práce s Pinterestem pustíte, máte velkou šanci stát se českou jedničkou. Příliš velká konkurence tu totiž nepanuje.

více
10 tipů pro realitní makléře, jak využít Pinterest - první (teoretická) část
10 tipů pro realitní makléře, jak využít Pinterest - první (teoretická) část

Datum: 1.3.2020 Pinterest se v České republice aktuálně těší přízni více než 1,2 milionů uživatelů. To není málo. A co víc – výzkum ukázal, že více než 90 % aktivních uživatelů jej používá při rozhodování o nákupu. Pinterest se díky tomu může stát skvělým pomocníkem každého makléře. Pojďme se nyní podívat, jakým způsobem využívají Pinterest kolegové v USA.

více
10 kreativních nápadů v realitním marketingu pro rok 2021 - část 2
10 kreativních nápadů v realitním marketingu pro rok 2021 - část 2

17.2.2021 Věděli jste, že na Facebooku nikdy nesmíte použít tlačítko “propagovat”? Umíte vydělat na neprodaných nemovitostech? Využíváte makléře z jiných oblastí ve svůj prospěch? Že ne? Pak se inspirujte v následujícím článku. K 10 tipům z prvního dílu se můžete vrátit zde. Dalších deset vám servírujeme nyní.

více
10 kreativních nápadů v realitním marketingu pro rok 2021 - část 1
10 kreativních nápadů v realitním marketingu pro rok 2021 - část 1

Studené volání, jako jedna z nejčastějších náborových (náběrových) metod, vždy fungovalo a vždy fungovat bude. Neznám však téměř žádného makléře, který by si v něm (možná tak trochu sadomasochisticky) liboval. Dobrou zprávou je, že internet dává mnohem více možností, jak přijít k pěkným a šťavnatým kšeftům. Pojďme se podívat, jaké novinky v realitním marketingu používají realitní experti z USA.

více
Leden 2021: Rekordní 41 % nárůst návštěvnosti serveru ČESKÉREALITY.cz
Leden 2021: Rekordní 41 % nárůst návštěvnosti serveru ČESKÉREALITY.cz

Rok 2020 přinesl mnoho nepříjemností a asi nikdo na něj nebude vzpomínat s láskou. Pro realitní trh však znamenal velký nárůst zájmu o koupi nemovitostí. A pro server ČESKÉREALITY.cz zase rekordní nárůst návštěv. Tento trend navíc pokračuje i v roce 2021.

více
Minimum makléře: O smluvních pokutách v rezervační smlouvě
Minimum makléře: O smluvních pokutách v rezervační smlouvě

25.1.2021 Bez smluvní pokuty by rezervační smlouva neměla téměř žádnou váhu. Její výše se obvykle rovná výši rezervačního depozita. Pro makléře představuje jistotu, že nepřijde o svou odměnu v případě, že si zájemce nebo vlastník obchod rozmyslí.

více
Minimum makléře: 10 věcí, které musíte znát o spoluvlastnictví
Minimum makléře: 10 věcí, které musíte znát o spoluvlastnictví

18.1.2021 Pojem “spoluvlastnictví nemovitosti” mnohým ihned asociuje konflikty a obtížnou dohodu mezi stranami. V deseti bodech shrnujeme, proč bývá spoluvlastnictví pramenem neshod, jaké má formy či jak ho zrušit.

více
Síla příběhů v realitním businessu a jak ji využít V PRAXI- část druhá
Síla příběhů v realitním businessu a jak ji využít V PRAXI- část druhá

7.1.2021 O tom, jakou sílu mají příběhy v marketingu, jsme nakousli již v první části článku. Dočetli jste se v něm, proč příběh dokáže zvýšit prodejní cenu, jak jeho vyprávění působí na lidský mozek nebo jak příběhy využít ve svůj prospěch při prodeji nemovitostí. Dnes se zaměříme na praxi a ukážeme vám, jak příběhy prezentovat na sociálních sítích, pomocí videa nebo e-mail marketingem.

více
Síla příběhů v realitním businessu a jak ji využít
Síla příběhů v realitním businessu a jak ji využít

5.1.2021 Část první Expert na marketing Seth Godin to vystihl naprosto přesně: “Lidé si kupují příběhy, ne věci. A když se spolu baví, nikdy nemluví o věcech jako takových, ale právě o příbězích.”

více
Minimum makléře: 10 nejčastějších otázek ohledně nájmů
Minimum makléře: 10 nejčastějších otázek ohledně nájmů

22.12.2020 Makléř by měl ručit za to, že nájemní smlouva bude vyrovnaná jak pro nájemníky, tak pro pronajímatele. Následující otázky a odpovědi vám připomenou, zda má majitel bytu právo na klíče, jak je to se smluvní pokutou či kolik lidí si k sobě může nájemník bez souhlasu vlastníka nastěhovat.

více
10 nejlepších prohlídek domu. Tak tohle bude jízda
10 nejlepších prohlídek domu. Tak tohle bude jízda

15.12.2020 S takovými prezentacemi nemovitostí se dveře vaší realitní kanceláře určitě netrhnou. Inspirujte se, co se stane, když se makléř promění v zombíka nebo mima. Na představení nemovitosti se vyplatí jít i po způsobu Bořka stavitele. Všechna tato videa nás opět utvrdila v tom, že makléři neprodávají budovy, nýbrž životní příběhy a sny.

více
Makléřovo minimum: pojištění spojená s hypotékou
Makléřovo minimum: pojištění spojená s hypotékou

30.11.2020 Každý, kdo kupuje nemovitost na hypotéku, by měl počítat i s náklady na životní a majetkové pojištění. Shrnuli jsme tuto problematiku tak, aby vás (téměř) žádný klientův dotaz z této oblasti nezaskočil.

více
Investovat do vyklizení nemovitosti z vlastní provize se vyplatí
Investovat do vyklizení nemovitosti z vlastní provize se vyplatí

20.11.2020 Tentokrát jsme se podívali na zoubek jedné ze služeb, která souvisí s makléřským řemeslem. Jedná se o vyklízení nemovitostí. Na to, jak vše probíhá, kolik to stojí a kdo vyklízení hradí, jsme se zeptali Jiřího Sixty, jehož firma se zaměřuje na vyklízení a údržbu nemovitostí ve Středočeském kraji.

více
Celoživotní bydlení v nájmu nebo hypotéka? Porovnali jsme obě varianty
Celoživotní bydlení v nájmu nebo hypotéka? Porovnali jsme obě varianty

3.11.2020 Na bydlení na úvěr se dá dívat z více úhlů. Které řešení je vhodnější, je vždy individuální. Kromě finančního hlediska si musí člověk ujasnit i svou životní filozofii. Oběma variantám jsme se podívali na zoubek a porovnali je.

více
Pro makléře: starý dům k rekonstrukci nebo novostavba?
Pro makléře: starý dům k rekonstrukci nebo novostavba?

28.10.2020 Starší domy k rekonstrukci lákají klienty realitních kanceláří především nízkou cenou. Obvykle však mají svá velká "ale".

více
5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?
5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

25.10.2020 Většina marketingových trháhů k nám přichází od našich amerických kolegů se zpožděním i několik let. Vše, co se u nás právě objevuje, např. 3D virtuální prohlídka Matterport nebo motion tracking, používají za velkou louží již dávno. Více nám o trendech v marketingu nemovitostí prozradí Tadeáš Lenc (21), který se svým kamarádem Honzou Strojkem (22) před nedávnem rozjel firmu na zpracování prezentace nemovitostí.

více
Právník radí makléřům: Na co si dát pozor v prohlášení vlastníka
Právník radí makléřům: Na co si dát pozor v prohlášení vlastníka

Datum: 15.10.2020 Pokud se makléři podaří získat do nabídky developerský projekt, rozhodně by neměl prohlášení vlastníka jen prolétnout letmo očima. Může totiž skrývat velká rizika a nesrovnalosti. Vyzpovídali jsme advokátku Alenu Pánikovou, abychom zjistili, na co si dát pozor.

více
5 největších žroutů času v time managementu makléře
5 největších žroutů času v time managementu makléře

2.10.2020 Většina makléřů jsou živnostníky. Efektivity a způsob práce rozhoduje o výši jejich příjmu. Rozhodně neplatí, že čím větší počet hodin budete “pracovat”, tím více vyděláte. Spíše se makléřům potvrzuje Paretovo pravidlo, že 80 % zisku přináší 20% činnosti.

více
Minimum makléře: Sledování změn v katastru přehledně a detailně
Minimum makléře: Sledování změn v katastru přehledně a detailně

25.9.2020 V současnosti je do služby sledování změn registrováno 34 676 aktivních uživatelských účtů. Od začátku roku díky ní uživatelé obdrželi více než 3 miliony zpráv sledování změn. Službu ocení zejména vlastníci většího počtu nemovitostí. Díky ní mohou ihned reagovat na nastalé změny, a předejít tak nechtěným zásahům do svých práv k nemovitosti. V extrémním případě dokáže služba pomoci předejít i “krádeži” nemovitosti.

více
Pro makléře: nebojte se chatbotů. Tenhle marketingový nástroj skutečně funguje
Pro makléře: nebojte se chatbotů. Tenhle marketingový nástroj skutečně funguje

10.7.2020 Komunikace pomocí chatbota je pro klienty velmi pohodlná a příjemná. Navíc chatboti si nikdy neberou dovolenou. Oproti tomu umí velmi efektivně nasbírat kontakty na nové klienty. V následujícím článku ukážeme, jak si co nejjednodušeji pořídit chatbota vlastního.

více
Minimum makléře: 9 tipů na skvělé fotky nemovitosti pro začátečníky
Minimum makléře: 9 tipů na skvělé fotky nemovitosti pro začátečníky

Datum: 7.9.2020 Fotografie nemovitosti velmi často rozhodují o úspěšnosti prodeje. Na zaujetí potenciálního kupujícího máte jen pár vteřin. Proto svoji makléřskou příležitost nepropásněte tím, že na web do inzerce “pověsíte béčkové fotografie”.

více
Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?
Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?

Datum: 29.8.2020 Virtual Staging rozvíjí maximální potenciál, který lze z nemovitosti vykřesat. Díky němu si klienti dokážou představit, jak se jim bude žít v nemovitosti, která teprve čeká na rekonstrukci. Využívá se nejen pro návrhy svěžích interiérů, ale také pro vytvoření konceptu domu na prozatím netknuté stavební parcele.

více
Víte, že ve výpisu nemovitostí jen málokdo vidí níže umístěné inzeráty?
Víte, že ve výpisu nemovitostí jen málokdo vidí níže umístěné inzeráty?

Lidé na webových stránkách neudrží pozornost dlouho. Týká se to i realitní inzerce, jak uvidíte v unikátní infografice uvnitř článku. Jaké nástroje má makléř-inzerent k dispozici, aby jeho nemovitosti nezapadly?

více
Pro makléře: Jak chytře na půdorys bytu
Pro makléře: Jak chytře na půdorys bytu

20.8.2020 Primárním úkolem 2D a 3D půdorysů v marketingu nemovitosti je, aby si zájemci o koupi vytvořili představu o vnitřních dispozicích. Vizualizace bytu s návrhem rozložení zařízení navíc nabízí ideální způsob, jak prezentovat nemovitost prázdnou nebo před rekonstrukcí.

více
Narozeniny Vaší realitky? Záminka ke skvělému marketingu!
Narozeniny Vaší realitky? Záminka ke skvělému marketingu!

Možná jste realitní kancelář, která bude slavit významné výročí působení na trhu. Možná jste samostatná makléřka, která úspěšně zastupuje své klienty kulatou sezónu. Buď jak buď - výročí jsou skvělou příležitostí, jak „se prodat“ v očích veřejnosti.

více
Aktuálně pro makléře: tři žhavě sledované daňové změny v kostce
Aktuálně pro makléře: tři žhavě sledované daňové změny v kostce

Datum: 9.8.2020 Čekání na výsledek schválení zákona o zrušení daně z nabytí nemovitosti ovládlo mediální svět. Jako kompenzaci zrušení této daně naši zákonodárci zvažují snížení nároků na daňové odpočty úroků z úvěrů na bydlení. Shrnujeme nejzásadnější změny v realitním daňovém světě.

více
Argumentace pro makléře: Bojujte jako samuraj! 8 způsobů, jak obhájit svou provizi
Argumentace pro makléře: Bojujte jako samuraj! 8 způsobů, jak obhájit svou provizi

29.7.2020 Klienti nechtějí platit za makléřovy služby, pokud v nich nevidí tu správnou protihodnotu. Mnoho klientů navíc dostává “pravidelnou mediální masáž”, která jim doslova nakazuje, aby se nenechali realitními makléři odírat z kůže.

více
Argumentace pro makléře: Jak přesvědčit klienta, že za tuhle cenu svoji nemovitost neprodá
Argumentace pro makléře: Jak přesvědčit klienta, že za tuhle cenu svoji nemovitost neprodá

17.7.2020 “Pane makléři, chci to prodat za hodně. Vždyť já na to nechvátám.” Tak zní věta, kvůli které se budí makléři s hrůzou a celí zpocení ze spánku. V následujícím článku přinášíme pár tipů, jak klienty přesvědčit, že cenu nemovitosti většinou nezvedne ani čas, ani skvělá práce makléře, ba dokonce ani zázrak!

více
Minimum makléře: 6 tipů, jak uspět na náběrové schůzce
Minimum makléře: 6 tipů, jak uspět na náběrové schůzce

10.7.2020 Výhradní smlouvu z náběru si můžete přinést i tehdy, pokud ve stejný okamžik bojujete o klienta s mnoha dalšími realitkami. Raději než na své obchodní cíle se zaměřte na řešení problému prodávajícího. Pokud navíc klienta proměníte ve svého přítele a na schůzku přijdete perfektně připraveni, úspěch budete mít téměř v kapse.

více
Makléřovo minimum: tentokrát o akvizici nových klientů
Makléřovo minimum: tentokrát o akvizici nových klientů

30.6.2020 Akvizicí se rozumí vyhledávání a kontaktování nových zákazníků. Téhle aktivitě musí věnovat značný čas zejména začínající makléři. V následujícím článku přinášíme přehled nejčastějších technik.

více
Makléřovo minimum: tentokrát o pasportu stavby
Makléřovo minimum: tentokrát o pasportu stavby

26.6.2020 Pasport, na rozdíl od projektu, neslouží ke stavbě domu. Vypracovává se zpravidla k již postavené budově, která žádnou dokumentaci nemá. Vlastník se většinou pasportem začne zabývat až v momentě, kdy se stavbou potřebuje dále nakládat.

více
Jak napsat skvělý inzerát k nemovitosti: udělejte si osobní analýzu klíčových slov
Jak napsat skvělý inzerát k nemovitosti: udělejte si osobní analýzu klíčových slov

10.6.2020 Realitní business představuje vysoce konkurenční prostředí. Většina marketingových aktivit makléře se přesunula z offline světa do online prostředí. Analýza klíčových slov je jednou z cest, jak svoje šance na úspěch zvýšit. V následujícím článku představíme, jak udělat jednoduchou analýzu pro osobní marketing a psaní inzerátů. Zvládne ji každý.

více
7 makléřských strategií, jak přitáhnout a udržet si klienty
7 makléřských strategií, jak přitáhnout a udržet si klienty

9.6.2020 “Být realitním makléřem neznamená pouze prodávat nemovitosti. Tím hlavním, co prodáváte, jsou totiž sny.” I když se jedná o pěknou a vznešenou myšlenku, vytvořit si portfolio zákazníků (a udržet si je!) znamená běh na dlouhou trať. Abyste si alespoň trochu vylepšili svou pozici realitního makléře ve vysoce konkurenčním prostředí, musíte zvolit tu nejlepší možnou strategii, jak prezentovat sebe coby makléře a svou práci.

více
Prodáváte nemovitosti robotům? Tak si je nepočítejte do statistik.
Prodáváte nemovitosti robotům? Tak si je nepočítejte do statistik.

Vyhodnocujete si efektivitu inzerce podle počtu zobrazených detailů vlastních nemovitostí na jednotlivých serverech? Výsledky vám nemusí vycházet. Proč?

více
Právní pětiminutovka: jak zrušit věcné břemeno doživotního užívání
Právní pětiminutovka: jak zrušit věcné břemeno doživotního užívání

28. 4. 2020 V praxi se často setkáváme se situací, kdy bývá věcné břemeno doživotního užívání zřízeno bezúplatně. Obvykle se týká bytu či domu, případně některé vymezené části domu. Co ale dělat, pokud některá ze stran (oprávněný nebo povinný) již nemají na jeho trvání zájem?

více
Hledají lidé vůbec v této době nemovitosti?
Hledají lidé vůbec v této době nemovitosti?

Během druhé poloviny března nastal pokles v zájmu lidí o nemovitosti. Jak se ale situace vyvíjí poslední dny?

více
V souhrnu: co vyplývá z novely o bytovém spoluvlastnictví?
V souhrnu: co vyplývá z novely o bytovém spoluvlastnictví?

20.4.2020 Novelu občanského zákoníku podepsal 3. dubna 2020 prezident Miloš Zeman a platnosti nabude 1. července 2020. Klade si za cíl zjednodušit a konkretizovat některá pravidla v bytových domech. Mezi zákony novelu najdete pod číslem 163/2020 Sb.

více
Pátý týden podpory - jak na videoprohlídky svépomocí?
Pátý týden podpory - jak na videoprohlídky svépomocí?

Připravili jsme pro vás seriál, jak tyto techniky zvládnout, jak a na co nahrát video prohlídku nemovitosti, jak ji sestříhat, otitulkovat a publikovat na webu.

více
Čtvrtý týden podpory – branding v barvách vaší realitky
Čtvrtý týden podpory – branding v barvách vaší realitky

Ve čtvrtém týdnu naší podpory makléřů a kanceláří zviditelníme jedinečným způsobem značku vaší realitky. Jak?

více
K čemu slouží branding a jak si připravit podklady k výrobě?
K čemu slouží branding a jak si připravit podklady k výrobě?

Proč zrovna branding? Jaké má výhody a k čemu slouží? Co by si měla firma k výrobě připravit?

více
Ukázky brandingů - podkresů vlastních nemovitostí
Ukázky brandingů - podkresů vlastních nemovitostí

Nechte se inspirovat některými podkresy vlastních inzerátů, které u nás během poslední doby naši klienti použili.

více
Vyplácí se nám především práce s poptávkami
Vyplácí se nám především práce s poptávkami

říká v rozhovoru o službách serveru ČESKÉREALITY.cz Kateřina Navrátilová, ředitelka RK Stejskal.cz.

více
Třetí  týden podpory – kredit pro makléře 500 Kč na Topování
Třetí týden podpory – kredit pro makléře 500 Kč na Topování

Ve třetím týdnu podpory serveru ČESKÉREALITY.cz podpoříme zvýraznění makléřské nabídky. Každý registrovaný makléř inzerující na našem severu dostane bez dalších podmínek kredit 500 Kč na topování.

více
E-mail s pozicemi vašich nemovitostí a možností topnutí
E-mail s pozicemi vašich nemovitostí a možností topnutí

Víte, které nemovitosti jsou momentálně na pozicích, kdy je prochází nejvíce návštěvníků serveru, a které se naopak propadly na místa, kam už málokdo zabloudí?

více
Co obnáší zkouška na Realitního zprostředkovatele
Co obnáší zkouška na Realitního zprostředkovatele

3.4.2020 Standardy na zkoušku Realitního zprostředkovatele pod oficiálním kódem 66-042-M autorizovalo Ministerstvo pro místní rozvoj na konci roku 2019. V následujícím článku vás provedeme částmi, z kterých se zkouška skládá, a přiblížíme znalostmi, bez kterých se účastníci neobejdou.

více
Povinné pojištění makléře s bonusem 10%
Povinné pojištění makléře s bonusem 10%

Druhý týden podpory realitních makléřů. Máte už uzavřené pojištění odpovědnosti realitního makléře? Aby toho ve druhém týdnu naší podpory realitkám nebylo málo, nabízíme v tomto týdnu ještě jednu pomoc – konzultaci a marketingovou podporu od naší specialistky Lenky. Navíc dostanete balíček reklamních služeb.

více
Druhý týden podpory – dotované weby makléře za 299 Kč měsíčně
Druhý týden podpory – dotované weby makléře za 299 Kč měsíčně

Pokračujeme v sérii podpůrných marketingových opatření pro makléře další atraktivní službou. Máte už svůj makléřský web? Moderní, přístupný z mobilů i z jiných zařízení? Spárovaný s vaší aktuální nabídkou? Pokud ne, přinášíme ojedinělé řešení.

více
Realitní makléři mohou pokračovat ve své práci i během nouzového stavu
Realitní makléři mohou pokračovat ve své práci i během nouzového stavu

27.3.2020 Podle usnesení Vlády České republiky ze dne 19. března 2020 č. 264 se na realitní zprostředkovatele nyní již nevztahuje zákaz maloobchodního prodeje a prodeje služeb v provozovnách, který vydala vláda dne 14. Března 2020 č. 211 o přijetí krizového opatření.

více
6 nejznámějších realitních kanceláří, které k nám přišly z USA
6 nejznámějších realitních kanceláří, které k nám přišly z USA

26.3.2020 Přinášíme přehled šesti nejznámějších franšízingových realitních kanceláří, které k nám přišly z USA a těší se celosvětovému věhlasu. Věděli jste o nich, že...?

více
5 týdnů podpory od ČESKÉREALITY.cz: První týden - sleva 50% na základní inzerci
5 týdnů podpory od ČESKÉREALITY.cz: První týden - sleva 50% na základní inzerci

Dnes startujeme sérii podpůrných marketingových opatření, kterými chceme přispět klientům z řad realitních kanceláří ve vypjaté aktuální situaci na trhu. Tento a následující měsíc budeme každý týden přinášet jednu konkrétní podporu pro realitní kanceláře.

více
Karanténa - příležitosti pro 5 věcí, které jste odkládali
Karanténa - příležitosti pro 5 věcí, které jste odkládali

Nařízená omezení a změny, které se na nás valí v souvislosti s opatřeními proti šíření koronaviru, netěší vůbec nikoho. Ale je to skutečnost. Pro realitního profesionála však tento čas může být příležitostí k udělání několika věcí, které ve shonu běžných dní odkládal. Zde je 5 tipů.

více
Bytová krize a dopad na mladé rodiny
Bytová krize a dopad na mladé rodiny

17.3.2020 Podle nových dat Eurostatu vzrostly nájmy v ČR mezi roky 2007 a 2019 v průměru o téměř osmdesát procent, což nám stačí na druhé místo v rámci EU. Za námi se nachází už jen Litva, kde výše činže vyskočila téměř na dvojnásobek (101 %). Za klíčovou příčinu neradostného stavu bývá označováno zdlouhavé získávání stavebního povolení. Je to ale skutečně jediný viník?

více
Zdarma sledání on-line diskuse makléřů ohledně koronaviru
Zdarma sledání on-line diskuse makléřů ohledně koronaviru

ČESKÉREALITY.cz si Vás dovolují pozvat ke čtvrtečnímu živému přenosu Realitní On-line show k aktuální situaci na trhu.

více
Jak (ne)ušetřit na dani z nabytí nemovitosti: co lze a co je za hranou zákona
Jak (ne)ušetřit na dani z nabytí nemovitosti: co lze a co je za hranou zákona

14.3.2020 Poplatníkem daně z nabytí nemovitosti je v současnosti vždy výhradně nabyvatel a její sazba činí 4 %. Situace osvobození od daně z nabytí nemovitých věcí řeší § 6 až 9 zákonného opatření Senátu o dani z nabytí nemovitých věcí (č. 340/2013 Sb.). Na následujících řádcích představíme nejen situace, kdy se kupující placení dani vyhne v souladu se zákonem, ale také případy, kdy se poplatník snaží hranici zákona překročit.

více
Inflační doložka v nájemní smlouvě: cesta k pravidelnému zvyšování nájemného
Inflační doložka v nájemní smlouvě: cesta k pravidelnému zvyšování nájemného

2.3.2020 Pronajímatel by měl myslet na očekávanou inflaci už při uzavírání nájemní smlouvy. Přiložení inflační doložky k nájemní smlouvě představuje transparentní a jednoznačnou cestu ke každoročnímu navýšení nájemného.

více
Informace o schváleném zákonu o realitním zprostředkování

19.2.2020 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR schválilo po osmi letech přípravy zákon o realitním zprostředkování. Schválený zákon si klade za cíl zlepšit fungování realitního trhu a více chránit klienty realitních kanceláří.

více
13 tipů, jak dělat home staging ještě o kapku lépe
13 tipů, jak dělat home staging ještě o kapku lépe

12.2.2020 Chcete se zlepšit v tom, co už děláte? Inspirujte se tipy, které váš „houmstejdžovací um“ mohou posunout o úroveň výš. Neuzavírejte se nápadům, vždycky existuje cesta, jak to udělat lépe.

více
Bydlení v České republice za rok 2019 v číslech
Bydlení v České republice za rok 2019 v číslech

28.1.2020 Představujeme několik čísel a grafů, které vám přiblíží, jak se vyvíjela bytová situace v České republice za předcházející rok. Většina údajů pochází z dat zveřejněných Ministerstvem pro místní rozvoj.

více
Nezapomeňte svým klientům připomenout povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitosti
Nezapomeňte svým klientům připomenout povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitosti

22.1.2020 Lhůta pro podání daňového přiznání k dani z nemovitosti vyprší 31. ledna. Na zaplacení mají potom vaši klienti čas do konce května. V následujícím článku připomeneme, co musí poplatníci dodržet, a představíme, jaké novinky nám v této oblasti přinesly novely platné od začátku roku 2020.

více
Minimum makléře: co musíte vědět, když se vás klient zeptá na možnosti investic do nemovitostí
Minimum makléře: co musíte vědět, když se vás klient zeptá na možnosti investic do nemovitostí

21.1.2020 Pokud jdete s klientem na prohlídku bytu a klient se vám svěří, že má o nemovitost zájem na investici a chystá se byt po koupi dále pronajmout, jaké základní body byste s ním měli probrat? V následujícím článku vás seznámíme se základními body, které by o světě investování měl znát každý makléř.

více
Podívejte se, jaké jsou nejnovější trendy a nejčastější chyby online propagace RK
Podívejte se, jaké jsou nejnovější trendy a nejčastější chyby online propagace RK

Je tomu již mnoho let, kdy se nemovitosti prodávaly pomocí inzerátů otištěných v novinách. Offline svět v marketingu realitního businessu je mrtvý. At žije online! V následujícím článku přinášíme doporučení, jak se zorientovat v online světě a nechat svou RK rozkvést.

více
V Jižní Africe je cesta k makléřskému řemeslu sakra dlouhá. Zveme vás na exkurzi!
V Jižní Africe je cesta k makléřskému řemeslu sakra dlouhá. Zveme vás na exkurzi!

Prakticky všichni kvalitní realitní makléři v ČR očekávají, že tolik diskutovaný realitní zákon pomůže zlepšit pověst tuzemských makléřů. V následujícím článku představíme, co pro zachování reputace makléřů dělá Jihoafrická republika. První samostatný obchod tam makléři mohou udělat nejdříve po dvanácti měsících a po složení zkoušky.

více
Může pronajímatel zvýšit nájemné kvůli psovi v bytě?
Může pronajímatel zvýšit nájemné kvůli psovi v bytě?

Majitel bytu nesmí svým nájemníkům zakázat, aby chovali v bytě zvíře. Může ale kvůli psovi či kočce zvýšit nájemné? Odpověď zní ano. Vše závisí jen na vzájemné dohodě s nájemníkem.

více
Zvyšování nájemného má svá pravidla. Seznámíme vás s nimi
Zvyšování nájemného má svá pravidla. Seznámíme vás s nimi

Pravidla pro zvyšování nájemného se týkají zejména dlouhodobě obsazených bytů. U nově uzavřených smluv se většinou vychází z dohody obou stran.

více
V kostce: připomeňte si zákony týkající se hranic pozemků
V kostce: připomeňte si zákony týkající se hranic pozemků

Určitě jste již slyšeli, že nový občanský zákoník (NOZ) upravuje takové věci, jakými jsou napadaná jablka a listí na sousedův pozemek či přečnívající větve stromu. V tomto článku vám v krátkosti připomeneme, které hlavní otázky NOZ řeší.

více
Česká republika zaujímá 5. místo na světovém žebříčku růstu cen nemovitostí. Kdo za to může?
Česká republika zaujímá 5. místo na světovém žebříčku růstu cen nemovitostí. Kdo za to může?

Podle světového žebříčku v růstu cen nemovitostí za první kvartál roku 2019, který sestavila společnost Knight Frank, se Česká republika umístila na pátém místě s meziročním růstem cen o 9,9 %. Naši republiku „předběhlo“ Slovinsko (18,2 %), Litva (11,9 %), Čína (11,6 %) a Malta (10,8 %).

více
Daň z nabytí nemovitých věcí se vypočítá z kupní ceny bez DPH
Daň z nabytí nemovitých věcí se vypočítá z kupní ceny bez DPH

DPH se stává součástí konečné ceny tehdy, pokud kupujete nemovitost od developera nebo od jiného subjektu zabývajícího se realitní činností. Před dvěma lety zaujala Finanční správa a Nejvyšší správní soud stanovisko, z něhož vyplývá, že DPH netvoří součást základu daně z nabytí nemovitosti.

více
Osobní makléřský web, mít, či nemít?
Osobní makléřský web, mít, či nemít?

Když si na začátku začali někteří průkopničtí makléři vytvářet osobní weby, všichni ostatní si ťukali na čelo. Teď je následují. Kromě facebookové propagace by vlastní web měl najít své místo v marketingu každého realiťáka.

více
Jak na rozzuřené klienty
Jak na rozzuřené klienty

Naučte se vybruslit z konfliktní situace tak, aby ze sporu všichni vyšli jako vítězové. Nejde přece o to, kdo za to může, ale jak z toho ven!

více
Poraďte klientům, jaké existují „dotace z EU“ na Brownfieldy
Poraďte klientům, jaké existují „dotace z EU“ na Brownfieldy

Potýkáte se s prodejem nevyužívaného objektu? Odbornice na dotace Ondřejka Harvalíková vám v následujícím článku představí, jaké dotace na ně lze získat. Díky zjištěným informacím se pro své klienty stanete spolehlivými profíky ve svém oboru.

více
Získejte si klienta, naslouchejte mu
Získejte si klienta, naslouchejte mu

Přivádí vás k šílenství ustavičný hon na klienty? Pak s tím skoncujte a konečně poslouchejte, co vám říkají ti stávající. V následujícím článku představíme komunikační kouzlo: umění klientovi skutečně naslouchat. Jeho ovládnutí vám přinese úspěch.

více
Makléřovo minimum: O aktuálním stavu hypoték
Makléřovo minimum: O aktuálním stavu hypoték

Každý makléř čas od času dostane od klientů nějakou tu otázku týkající se hypoték. V následujícím článku vám podáme stručný přehled toho, co každý makléř musí nutně znát.

více
Zákon o realitním zprostředkování: aktuální situace v kostce
Zákon o realitním zprostředkování: aktuální situace v kostce

Čekalo se na něj léta. Za hlavní cíl si klade vymýcení „garážových realitek“. Aktuální znění již čeká jen na podpis prezidenta. Nikdo ale neví, kdy to bude.

více
Kdo nepožádá o stavební povolení do konce roku, bude muset víc zateplit
Kdo nepožádá o stavební povolení do konce roku, bude muset víc zateplit

S úderem půlnoci roku 2020 vstoupí v platnost nová směrnice o energetické náročnosti budov. Budovy postavené po tomto datu budou muset splňovat parametry blížící se tzv. pasivnímu domu.

více
ČESKÉREALITY.cz slaví právě dnes 20 let
ČESKÉREALITY.cz slaví právě dnes 20 let

Na den přesně právě dnes před 20 lety byla zaregistrována doména ceskereality.cz, na které byl záhy v druhé polovině roku 1999 spuštěn realitní server ČESKÉREALITY.cz.

více
ČESKÉREALITY.cz podporují virtuální prohlídky nemovitostí 3DVista, Cupix, Matterport a Vizor
ČESKÉREALITY.cz podporují virtuální prohlídky nemovitostí 3DVista, Cupix, Matterport a Vizor

Realitní makléři mohou být díky 3D virtuálním prohlídkám svých nemovitostí ještě úspěšnější.

více
Stále neklesá počet lidí, kteří hledají nemovitost
Stále neklesá počet lidí, kteří hledají nemovitost

Meziroční nárůst návštěvnosti serveru ČESKÉREALITY.cz činí za poslední rok 5%. Jak se změnilo chování návštěvníků?

více
Zájemci o nemovitosti již více hledají na mobilu a tabletu než na svém PC
Zájemci o nemovitosti již více hledají na mobilu a tabletu než na svém PC

Počátkem roku 2019 se vyrovnal počet lidí, kteří hledají nemovitosti na počítači a na mobilním telefonu. Na tabletu hledá nemovitost 6% návštěvníků.

více
Využíváte nejvýraznější grafickou formu inzerce na mobilu?
Využíváte nejvýraznější grafickou formu inzerce na mobilu?

Polovina návštěvníků portálu ČESKÉREALITY.cz vyhledává nemovitosti na mobilu nebo tabletu. Ideálním a stále oblíbenějším grafickým reklamním formátem k jejich oslovení je tzv. interscroller. Jistě jste si ho všimli i vy! Co říkáte, není správný čas oslovit návštěvníky touto nepřehlédnutelnou inzercí?

více
Program Milionový makléř
Program Milionový makléř

Většina majitelů nemovitostí je na internetu, ale většina makléřů vyčkává. Lektor Tomáš Kučera představuje v rámci programu Milionový makléř návod, jak roztočit systém náběrů a prodejů realit.

více
FREE for YOU využívají už stovky makléřů
FREE for YOU využívají už stovky makléřů

Klienti chtějí leckdy po svém makléři doporučení na solidní firmy, které jim pomohou v zařizování nemovitosti. V případě doporučení na dodavatele energií se již stovky makléřů spojili se systémem FREE for YOU. Proč? Je prověřený, klientům ušetří finance a makléř získá zajímavý vedlejší příjem.

více
Co udělat pro šíření makléřského videa na facebooku?
Co udělat pro šíření makléřského videa na facebooku?

3 jednoduché rady pro realitní makléře

více

Co jsou ČESKÉREALITY.cz PLUS?

Našim cílem je pomáhat realitním makléřům a majitelům realitních kanceláří dosahovat lepších výsledků

Od roku 1999 provozujeme stovky realitních serverů, kde inzeruje své nabídky přes tisíc realitních kanceláří. Za více jak 18 let jsme načerpali mnoho užitečných informací, které bychom rádi předávali dále realitním makléřům.