Těžko uvěřit, že vánoce už jsou zase tady. Někdo se na ně těší, jiní propadají beznaději a modlí se, aby už bylo po svátcích. Ať tak či onak, advent je vždy časem, během kterého je dobré se připomenou vašim klientům.
Jedna věc je dárek jako takový. Druhým bodem je způsob předání. Nazapomínejte, že to, co vám může přinést nové zakázky, je vždy osobní kontakt. Proto neváhejte investovat čas do toho, abyste se u klientů, kterým jste za poslední dobu (řekněme dva, tři roky) prodali či pomohli koupit nemovitost, dovezli dárek osobně. Když to tak spočítáte, kolik jste takových realitovaných prodejů za poslední dva roky měli? Dá se stihnout tolika klientů navštívit a mezi dveřmi jim potřást rukou?
#1: Fotodárky - vždy velmi osobní
Dárky z fotografiemi jsou vždy velmi osobní a doslova nadchnou. Proto je nikdo nevyhodí a mohou vám, jakožto makléři, dělat reklamu navěky. Jejich nevýhodou bývá časová náročnost na jejich přípravu. Ve výsledku vám však mohou přinést další obchody.
Základem pro fotodárky samozřejmě je, abyste měli fotografie. A pokud rádi fotíte a nemáte fotky nouzi, lepší variantu najít nemůžete.
Tipy na fotodárky:
- klíčenka s fotografií daného domu nebo nějakého momentu prodeje,
- tenká fotokniha z prodeje. Každý klient si pravděpodobně pro své vlastní bydlení nemovitost uzpůsobí. A pak bude rád vzpomínat, jak nemovitost vypadala ještě než se nastěhoval. Sám pravděpodobně moc takových fotografií nemá.
- kovová dóza s fotografií domu na drobnosti.
- polštářky.
Výhody: jsou velmi osobní, nadchnou a jsou příležitostí k osobnímu setkání, z kterého mohou plynout další schůzky. Cenově mohou být přijatelné.
Nevýhody: potřebujete k nim ty správné fotografie a jejich příprava zabere hodně času.
#2: Vína s vaším logem
Neblednoucí evergreen. Když nevíte coby, pak je víno sázkou na jistotu. Dnes existuje mnoho firem, které vám dokonce potisknou víno vaším logem.
#3: Vánoční perníčky s vaším logem
Perníčky s logem neurazí, ale asi ani nenadchnou.
Výhody - voní vánocemi a dají se sníst. Nestanou se bezcennými nesmysly, který každý odhodí.
Nevýhody - jejich výroba (pokud si je sami neupečete), není úplně levná a upřímně, kdo by si pověsil na stromeček reklamní perníčky?
#4: Dárkové balíčky s potravinami
Jídlo, jídlo, jídlo. To se hodí každému.
Výhody: Můžete do nich vložit cokoliv a to včetně propagačních materiálů.
Nevýhody: Vyšší cena (pokud nechcete jít cestou minibalíčků) a neskladnost.
#5: Plechovka s oříšky s vaším logem
Tento dárek okoření, pokud zvolíte se super pálivých, či jiným způsobem zajímavých oříšků. Podobně můžete naložit také s různými paštičkami, medy či marmeládami.
Výhody: je to skladný dárek. Neurazí, když se jedná o poměrně malý dárek.
Nevýhody: zatím vidím samé výhody.
Na co hlavně zapomeňte! Už žádné klíčenky, flashky a diáře!
Klíčenek má každý milion a nikdo je nechce. Stejně tak flash disky. Zvláště v době online úložišť jsou tak trochu nadbytečným dárkem. A co už je úplný provar, jsou diáře. Většina lidí už přešla na kalendáře do svého telefonu. Pokud už někdo u papírového diáře chce zůstat z nostalgie, určitě raději sáhne po nějakém krásném, který si sám vybere.
Minimem je vánoční přání
Pokud už se nechcete pouštět “do větších akcí”, tak alespoň zašlete papírovou podobu vánočního přání. Lepší je vždy samozřejmě s vlastním rukopisem. A pokud už se vám nechce pouštět do “vůbec žádných akcí”, pak všem pošlete emailem alespoň to “péefko”.
Přejeme krásný advent a mnoho spokojených klientů!