9 témat článků, které nesmí chybět na blogu realitního makléře

Král je obsah každého webu. Chápeme, že jako makléři možná nemáte čas a chuť sepisovat litanie. Ale vezměte to jinak. Pokud se v kanceláři domluvíte a každý napíše jeden článek za měsíc, za chvilku máte následujících deset témat hotových. Nebo už snad hotovo máte?

 9 témat článků, které nesmí chybět na blogu realitního makléře

Články navíc můžete donekonečna ‚‚recyklovat” - používat je na sociální sítě, do newsletterů, přikládat je klientům do jejich složky se smlouvami, dát si je na web, použít je pro PPC reklamu a mnoho dalšího. Oslovit můžete také copywritera, aby za vás články napsal.
 
TIP: Pustíte se do psaní článků na vlastní pěst? Skvělé rozhodnutí. Buďte však profesionál a dejte vždy článek přečíst jednomu či více kolegům. Požádejte je, ať zkontrolují, zda nemáte v článku chyby nebo překlepy. Autorská slepota postihuje i ty největší borce, takže sem tam nějaká chyba rozhodně není ostuda. Horší by bylo ji neodhalit.
 
Jak pracovat s následujícím obsahem? Témata a jejich názvy přímo nekopírujte. Zkuste je trochu poupravit a vymyslet vlastní názvy. Pohrát si můžete také s obsahem. Našich doporučení se držte jen pro inspiraci.

Každý článek musí mít CTA. Co to je?

CTA (call to action) = výzva k akci. Na eshopech má podobu např. tlačítka ‚‚koupit,” ‚‚prohlédnout nabídku,” ‚‚odeslat.” V realitách může být CTA ‚‚prohlédnout nemovitosti,” ‚‚zavolat makléři,” ‚‚najít makléře” apod. CTA nemusí být jen tlačítko s proklikem jinam, ale třeba také výzva k tomu, aby vám zavolali.

A nyní jdeme na slíbená témata: 

 

1. Nejčastější chyby při prodeji domu
Největší chyby při prodeji nemovitosti se dopustí ten, kdo nechá prodej řídit emoce, ne logiku. V takovém případě nad vámi snadno zvítězí ten, kdo vás přiměje prodat nemovitost za nižší než maximální možnou tržní cenu. Mezi další nejčastější chyby při prodeji patří: požadujete nereálně vysokou tržní cenu; vynecháte homestaging; nesnažíte se mít perfektně uklizeno; neumíte vyjednávat; skrýváte vady nemovitosti. 

Co přinese článek makléři? Potenciální kupující si uvědomí složitost procesu koupě. Budou mít motivaci, aby spolupracovali právě s vámi.

CTA: Zavolat makléři, Domluvte si s námi konzultaci ZDARMA, Vypracujeme odhad ZDARMA apod.
 
2. Co všechno zvážit při koupi domu - ABY SE VÁM V NĚM DOBŘE BYDLELO

Bezpečnost na prvním místě. Máte děti? Na prvním místě by mělo být bezpečí. Jedná se o bezpečnou lokalitu? Budou moci děti všude sami chodit? Sledujte dění na trhu. Skutečně byste nenašli nic vhodnějšího? Jakou má lokalita občanskou vybavenost? Není nejbližší obchod a zastávka autobusu na míle vzdálená? Jací jsou sousedé? Je koupě bezpečná? Neváznou na nemovitosti žádné vady? Není místo příliš hlučné? Apod. 

Co z toho bude mít makléř? Ukáže, že je odborníkem na trhu s nemovitostmi. Zvýší svou důvěryhodnost. Naváže kontakt s lidmi, kteří chtějí koupit nemovitost - což znamená, že možná chtějí jinou nemovitost prodat. 

CTA: Nezávazně poptat nemovitost. Hledám nemovitost. Zobrazit domy a byty na prodej.
 
3. Na co si dát pozor při koupi domu - RIZIKA

Jedná se o obdobné téma jako předchozí. Zaměříme se však výhradně na rizika. Jaké právní vady může nemovitost mít? Jak odhalit skryté vady a co s nimi? Jak se přesvědčit, že kupní cena není příliš vysoká? Jak na bezpečný převod nemovitosti? 

Co článek přinese realitnímu makléři? Čtenář si uvědomí všechna rizika spojená s koupí nemovitosti. Díky spolupráci s RK se může bezpečnost koupě nemovitosti maximálně zvýšit.

CTA: Najít makléře a koupit bezpečně. Kupte bezpečně s námi. Najít makléře pro vaši oblast. Bezplatná konzultace. Apod.
 
4. Jak na koupi domu krok po kroku

Oblíbené téma, které zajímá každého kupujícího. Většina lidí kupuje nemovitost jen jednou či dvakrát za život. Postup koupě proto může být pro mnohé matoucí. Zvláště obtížné je pochopit, jak je to s hypotékou, zástavami, kdy se co a jak podepisuje, kdy se předává dům, kdy prodávající dostane peníze apod. 

(CTA a benefity pro makléře jako u předchozího tématu)
 
5. Jak prodat nemovitost krok po kroku
Připravte se na trochu delší článek. Měli byste v něm čtenáři shrnout, jak probíhá proces prodeje: návrh tržní ceny, příprava nemovitosti na prodej, homestaging, příprava inzerce, označení nemovitosti bannerem na prodej, první prohlídky, vyjednávání o ceně (JEDNÁ SE O JEDEN Z NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH KROKŮ, kdy je realitní makléř nezastupitelný), příprava rezervační smlouvy, její podpis, složení rezervačního depozita, příprava návrhu kupní smlouvy, součinnost při vyřizování hypotéky, podpis smluv - zástava a kupní smlouva, přepis na katastru, předání nemovitosti, uvolnění peněz z úschovy, přepis energií. Každému kroku věnujte dva až tři odstavce.

TIP: Každý z jednotlivých kroků prodeje by vyšel na samostatné téma článku. Vidíte tedy, že o náměty na tvorbu obsahu není nouze.

Co článek přinese realitnímu makléři? Spoustu věcí. Sepsáním článku vytvoříte jednoduchý manuál pro prodej nemovitosti. Ten můžete přikládat do desek spolu se smlouvou při náběru/náboru nemovitosti. Článek je skvělý také pro SEO (aby vás lidé lépe našli na internetu). V neposlední řadě vám článek ušetří spoustu vysvětlování. Klientovi zkrátka dáte návod do ruky a podle potřeby s ním body projdete. 

CTA: Prodat nemovitost. Nezávazně nabídnout nemovitost k prodeji. Objednat odhad ZDARMA. Apod.

6. Jak prodat dům bez realitní kanceláře? 
Asi se ptáte, proč ukázat klientovi návod, jak prodat nemovitost bez RK. Vždyť přijdete o provizi. Opak je pravdou. Proces prodeje nemovitosti je velmi složitý. A čím složitěji a podrobněji ho popíšete, tím snáze klient pochopí, že bez RK pravděpodobně neprodá za maximum, že během prodeje na něj čeká jedno riziko za druhým a že kupující stejně bude očekávat cenu levnější o provizi. Prodávající zkrátka pochopí, že bez makléře se to nevyplatí. 

Co článek přinese realitnímu makléři? Pravděpodobný zisk nemovitosti na prodej. 

CTA: Nezávazně nabídnout nemovitost. Tržní odhad ZDARMA. Poptat makléře. Zavolat makléři. 

7. Jak určit tržní cenu nemovitosti
Vaším cílem je ukázat prodávajícímu, že bez RK cenu správně neurčí. Hlavní důvod? Nemá přístup do databáze, kde najde ceny reálně prodaných nemovitostí za nedávnou dobu. Nemá tedy svoji nemovitost s čím porovnat. Zdůrazněte, že ceny nemovitostí na internetu jsou pouze nabídkové a reálná tržní cena může být i o pár milionů jinde.

TIP: Jedním z častých klíčových slov, které prodávající vyhledávají, je ‚‚tržní odhad nemovitosti ONLINE.” Stačí toho jen správně využít.

Co článek přinese realitnímu makléři? Pravděpodobný první kontakt s prodávajícím. Na něj už lze snadno navázat. 

CTA: Chci tržní odhad ZDARMA. Objednat odhad ONLINE. 

8. Tipy pro rychlejší prodej domu, které vás nebudou stát ani korunu
Lidé rádi dostávají něco zadarmo. Do článku můžete shrnout nejrůznější ‚‚vychytávky,” které jsou pro vás samozřejmostí. Pro klienta jsou však novinkou - např. pořádný úklid, úprava zahrady, přestavění nábytku, odosobnění interiéru, správné světlo na fotografiích, provonění interiéru, inzerát na nástěnku v místním supermarketu apod. V neposlední řadě to bude i makléř. Věříme, že jako makléři dokážete zvednout cenu nemovitosti natolik, že se klientovi vrátí provize i několikanásobně. 

Co článek přinese realitnímu makléři? Klient by po přečtení článku měl makléře kontaktovat. 

CTA: Kontaktovat makléře. Prodat nemovitost za maximum. Tržní odhad ZDARMA. Apod. 

9. Jak si vybrat realitního makléře?
Zkrátka poraďte klientovi, proč si vybrat právě vás :-). 

Co článek přinese realitnímu makléři? To je přece jasné. Potenciální klient si vybere pro prodej své nemovitosti právě vás. 

CTA: Najít makléře pro moji oblast. Zavolat makléři. Nezávazně nabídnout nemovitost. Apod.


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: