17 tipů pro makléře: Offline marketing prostě funguje
Datum: 2.12.2021, autor: Markéta Mazancová
Dříve internet nebyl a také se prodávalo. A za pěkné peníze. Marketing mimo internet zůstává ve své podstatě pořád stejný. Jen k němu přibyl jeho online kolega. Při přípravě makléřského marketingového plánu se nemusíte snažit odškrtnout si všechny marketingové nástroje. Stačí, pokud vypozorujete, co vám nejvíc funguje, a u toho zůstaňte.
K výběru marketingových nástrojů připomenu, co říká Paretovo pravidlo 20/80. Pro ty, kdo ho neznají, shrnu jeho podstatu. Říká se, že 20 % činností přináší 80 % zisku a naopak - zbylých 80 % činností vytváří 20 % zisku. Proto se nemusíte za každou cenu snažit působit úplně na všech frontách. Volte spíše ty nástroje, se kterými jste vnitřně v souladu a které fungují. A těm se věnujte.
A nyní slíbené tipy na offline marketing pro realitní makléře.
#1: Vizitky
Rozdávejte vaše vizitky plnými hrstmi. Mějte jich “v kapse” pořádnou zásobičku kdykoliv, když opustíte bránu svého domu. Mějte je u sebe dokonce, i když jdete běhat nebo na rychlý nákup do místní večerky pro zapomenutou kostku másla.
TIP: zastrkejte si dvě nebo tři “nouzové” vizitky za obal svého mobilu. Ten si obvykle berete úplně všude.
#2: Letáky
Co byste vlastně měli na letáky uvést? Do určité míry je to o vaší kreativitě. Čím větší šmrnc to bude mít, tím spíše zaujmou. Na kolik mají být seriózní nebo naopak humorné, je také individuální. Vždy proto dejte na svou intuici. Nezapomínejte, že nikdy nejde cílit na všechny. Protože kdo cílí na všechny, necílí na nikoho.
TIP: Vytvořte více variant letáků podle toho, do jakých lokalit je budete distribuovat.
Než se do tvorby letáku pustíte, položte si otázku, proč by lidé z této lokality mohli chtít měnit bydliště. U bytu na rušném sídlišti plném smogu nebude těžké najít odpověď. Jinou komunikaci zvolíte v malebné šumavské vísce.
Ruce máte ve své podstatě volné. Že nemáte žádný nápad, co na leták uvést? Tak tam dejte alespoň to základní. Přeci jen nakonec nejste účastníky místního přeboru ve vtipnosti a v marketingu, ale realitní makléři. A pokud zvolíte neutrální formu, nic nezkazíte. A nakonec - vždy je lepší být vidět než na sebe nechat zapomenout.
To základní, co by mělo být na letáku:
- vaše fotografie v profesionální kvalitě,
- kontaktní údaje (webová adresa, telefon, email, sídlo vaší kanceláře),
- informace, že jste realitní makléř,
- informace o tom, co nabízíte, např. “prodám i váš dům, pomohu vám získat za váš dům maximum peněz, se mnou prodáte rychle, bezpečně a za maximum ceny aj.”
#3: Small i big talk
Povídejte si s kýmkoliv a kdekoliv můžete. Jste obchodník. A jako obchodník “se musíte prodat”, resp. dovést lidi k tomu, aby před vámi klečeli na kolenou a prosili vás, abyste jejich nemovitost prodali právě vy.
#4: Plachta na prodej na nemovitosti
Všechny nemovitosti, které získáte do nabídky si okamžitě “označkujte” vývěskou (nebo plachtou, pokud je to pro vás příjemnější výraz) na prodej. Velké i malé plachty mohou mít také své deriváty například v podobě směrovek z hlavní silnice, na kterých bude napsáno třeba “dům na prodej 200 m”.
#5: Sponzorujte místní akce
Staňte se součástí dění ve své lokalitě. Nenásilně se zapojíte třeba tak, že společenskou akci budete nejen finančně podporovat, ale také se jí osobně zúčastníte. Zároveň si s organizátorem akce vyjednejte, abyste výměnou za svůj finanční dar byli vidět.
Nezapomeňte, že KDO HODNĚ DÁVÁ, HODNĚ DOSTÁVÁ.
Jak konkrétně můžete být na akci vidět?
- přítomnost vaší osoby,
- letáky položené na stolech,
- na pozvánce na akci může být uvedeno, že jste (hlavním) sponzorem,
- v prostoru konání akce může být vyvěšena vaše velká reklama,
- dárky v tombole mohou být označeny vaším logem,
- do tomboly můžete věnovat dárkové předměty s vaším potiskem: propisky, hrnky, tašky, lahve na pití a mnoho dalšího. Však to znáte.
Nezapomeňte si konání celé akce řádně zdokumentovat. Takto získaný materiál pak můžete použít i jako obsah na sociální sítě.
#6: Vydávejte realitní noviny
Časopis nebo noviny se skutečně hodnotným obsahem si každý rád ponechá. Alespoň po dobu, než si je přečte (nebo s nimi zatopí). I když vaše noviny skončí v chatovém krbu (nebo tříděném odpadu), než je jejich držitel přiloží na oheň, bude je muset několikrát vzít do ruky a uvidí vaše logo, které se mu podvědomě vryje do mysli. Pokud už se do vydávání (byť i párstránkových) novin pustíte, dejte si na nich skutečně záležet. Před tiskem nechte svého grafika, aby se na nich dosyta vyřádil.
Jak často vydávat realitní noviny? Čím častěji, tím lépe. Obsah můžete “recyklovat” a použít také do newsletterů nebo na Facebook.
#7: Desky pro klienty
Veškeré tiskoviny, které klientům dáte, balte do pevných papírových desek, které budou nést grafiku vaší kanceláře či přímo vaši osobu coby makléře.
#8: Reklamní předměty typu propiska
Propisku nikdo nevyhodí. Nikdo do směsného nebo tříděného odpadu nepošle ani lahev na pití či otvírák. Oproti tomu tisící reklamní přívěsek na klíče každý ze světa zprovodí rychle. Při volbě reklamních předmětů, které si necháte vyrobit, volte takové, které se používají co nejčastěji.
#9: Obrandujte si auto
Jeden z nejlepších marketingových tahů, do kterého můžete investovat, je vaše auto. Získáte tak reklamu 24/7 (pokud ho tedy nebudete zavírat do garáže). Brzy zjistíte, že si vás lidi začnou pamatovat podle auta a občas vás i s nějakou tou otázkou zastaví (např. u školky, u školy, u fotbalového hřiště, kam často chodíte apod.).
#10: Uběhněte půlmaraton v reklamním tričku
Trochu nepohodlný marketing. Ale co by člověk neudělal pro svou slávu! Reklamní tričko si můžete vzít i na jakoukoliv jinou zájmovou aktivitu. Reklamní triko můžete nosit prakticky stále. Jen je otázka, kolik lidí jím oslovíte v noci. Asi záleží na vaší zálibě ve střídání partnerů (:-)).
#11: Pořádejte semináře a školení ZDARMA (i za peníze)
Rozumíte daním? Baví vás investování do nemovitostí? Uspořádejte seminář pro širokou veřejnost a předejte jim své know-how. Váš seminář se ostatně nemusí týkat pouze nemovitostí. Může jít o cokoliv jiného, co umíte. Hlavním cílem totiž není mluvit o nemovitostech, nýbrž potkat co nejvíce lidí a prezentovat se jim jako specialista a seriózní člověk. Získejte si sympatie vašich posluchačů a brzy získáte i jejich peníze. A to zkrátka - bez ohledu na politickou korektnost a falešnou skromnost - chcete!
#12: Mějte svou vývěsku
Vývěsky s inzeráty na poliklinikách, na autobusových zastávkách apod. už asi nic moc neprodají. Dnes každý hledá na internetu. Přesto svou funkci mají. Můžete na nich prezentovat, jak skvělé inzeráty s naprosto úžasnými fotkami umíte udělat.
#13: Konejte dobro
Kdo hodně dává, hodně i dostává. Ať už věříte “vyšším silám” nebo splněným přáním, která jste vyslali do vesmíru, tohle funguje. Pokud je někde něčeho málo, je třeba začít tím, že začnete dávat - i když sami nemáte. Ono se vám to vrátí a možná i několikanásobně.
#14: Připomínejte se - poprodejní servis aneb klient jako v bavlnce
Udělejte si seznam, kdy komu zavoláte nebo napíšete. Nikdo vám nedá košem, pokud mu zavoláte na roční výročí koupě bytu nebo mu popřejete hezké narozeniny. A mimoděk se “nenápadně” zeptejte, zda klient nepotřebuje náhodou s něčím pomoci ohledně realit.
TIP: Formulace “mohu vám s něčím pomoci”, vždy skvěle funguje.
#15: Běžte mezi lidi (nejlépe mezi ty bohaté, samozřejmě)
Jakoukoliv formou. Staňte se členem golfového klubu, hrajte tenis, přihlaste se do šachového turnaje. Cokoliv. Jen pozor, abyste se svými prodejními technikami nezačali příliš brzy. Tím byste mohli všechny odehnat.
#16: Buďte se všemi zadobře. Překonejte spory
Neklaplo to mezi vámi a klientem? Neházejte flintu do žita a nebořte mosty. Vztah, který se podaří opravit i přes některé nesnáze, bývá silnější. Pokud se stane nějaké nedorozumění, vždy se k tomu postavte čelem. Nebojte se mluvit s naštvanými lidmi. Dělejte jako by nic a dál řešte jeho problém. Vždy buďte pokorný, ale nikdy se nesnižujte.
#17: Doporučení
Doporučení funguje vždy úplně nejlépe. Buďte takovým makléřem, aby z vaší práce byl každý nadšený. A vy pak budete nadšení z jeho peněz.