Co je retargeting a jak funguje na trhu s nemovitostmi?

Autor: Markéta Mazancová, datum: 31.5.2022

Už vás někdy přesvědčila bannerová reklama na internetu, abyste si koupili nové šaty nebo zarezervovali dovolenou, o které jste v minulosti uvažovali? Pak chápete sílu retargetingu (známého také jako remarketing). Zjistěte, jak ji využít v realitním byznysu.
 

Co je to retargeting?
Retargeting je účinný tím, že zobrazuje vaši reklamu lidem, kteří v minulosti již navštívili váš web, i jinde na internetu nebo na sociálních sítích.  


Studie prokázaly, že čím vás lidé častěji vídají, tím je pravděpodobnější, že vás nakonec budou kontaktovat. Je proto ideální, když se danému klientovi začnou zobrazovat nemovitosti, které si před chvilkou prohlížel na vašem webu, i jinde. 


Jak retargeting funguje?
Prvním krokem je nastavení opětovného cílení. Každá návštěva na vašem webu bude zaznamenána kódem, který známe jako cookies. Soubory cookies jsou pak dostupné nejen na Googlu, YouTube, ale také na Facebooku či Instagramu a představují základní stavební kámen pro každou další kampaň zaměřenou na opětovné cílení.  Výhodou je, že si můžete nastavit různé skupiny návštěvníků. V případě realitních kanceláří se mohou dělit do skupin: nájemci, pronajímatelé, prodejci nebo poptávající. 


Existují dva typy retargetingu
1. Retargeting založený na pixelech
Pokud zvolíte retargeting založený na pixelech, je třeba umístit na váš web kus kódu, tzv. pixelu. Pokaždé, když potenciální zákazník navštíví váš web, pixel zadá do prohlížeče soubory cookies, kterými sdělí Googlu nebo sociálním sítím, aby na zákazníka zacílil správný typ reklamy. 
 
Retargeting založený na pixelech je velmi účinný, protože vaši reklamu uvidí lidé, kteří si váš web již prohlíželi, a to ať už se jedná o pronajímatele, prodávající, nájemce nebo poptávající. Další obrovskou výhodou je, že retargetingové bannery se začnou zobrazovat okamžitě. Jinak řečeno i zde platí úsloví, že “železo se má kout, dokud je žhavé.” 
 
2. Retargeting na základě seznamu

Tato forma retargetingu  využívá seznamu vašich stávajících zákazníků nebo návštěvníků vašeho webu, kteří poskytli svou emailovou adresu. Nevýhodou tohoto typu je, že vyžaduje vaši součinnost, protože musíte nahrát seznam kontaktů na platformu retargetingu, kterou chcete použít. 


 Co je retargeting a jak funguje na trhu s nemovitostmi?

Jaký je rozdíl mezi retargetingem a remarketingem?
V současné době se tato dvě slova, retargeting a remarketing, používají do značné míry pro to samé. Ono to však úplně to samé není. Po technické stránce se retargeting týká práce s pixely, které vytváří bannerovou reklamu na platformách, které uživatelé procházejí. Remarketing je oproti tomu spíše o sledování potenciálních zákazníků a musíte již znát jejich emailovou adresu. Nenechte se proto zmást, když na Google AdWords narazíte na označení remarketing pro oba způsoby. 
Proč retargeting přinese realitním kancelářím výsledek?
Nákup (a částečně i pronájem) patří mezi největší životní rozhodnutí. Kupující či nájemníci mohou strávit dlouhé dny nebo dokonce i týdny zkoumáním lokalit, cen a typu nemovitostí, které jsou k dispozici, a až pak si domluví první prohlídku. To samé platí i o pronajímatelích a prodávajících, než si nechají od konkrétní kanceláře ocenit svoji nemovitost. 
Lze očekávat okamžité výsledky?
Okamžité výsledky mohou a nemusí přijít. Lze spíše očekávat, že benefity retargetingu  zaznamenáte v průběhu času, protože pro rozhodnutí o velkých nákupech si vaše cílové publikum bude muset prohlédnout nemovitost nebo makléře několikrát. Hlavním přínosem retargetingové reklamy je, že se prodávaná nemovitost nebo vaše služby zaryjí hluboko do mysli potenciálního zákazníka. 
 
Kromě samotného zvyšování povědomí o značce navíc retargeting budí dojem, že je váš realitní byznys větší a že jste hodně aktivní. Návštěvníci uvidí vaše reklamy i na stránkách které nemají s vaším byznysem nic společného. Cílem retargetingu tedy je znásobit kontaktní místa se všemi potenciálními zákazníky. V průběhu času vám vzroste počet návštěvníků na webu a začne vám chodit mnohem více dotazů. Zároveň budete o krok napřed před vaší konkurencí (pokud také nepoužívá retargeting). 
Jak nastavit retargeting reklamu?
1. Stanovte si cíle
Ujasněte si, kdo je vaše publikum a čeho chcete v rámci retargetingu dosáhnout.  Jednou z možností je, že budete chtít přilákat více pronajímatelů nebo klientů, kteří vám dají svoji nemovitost do nabídky na prodej. 
 
2. Najděte svou platformu 
Rozhodněte se, která platforma je pro vaši cílovou skupinu nejrelevantnější. K zacílení na lidi, kteří přijdou na váš web můžete využít Google AdWords nebo Správce Reklama pro Facebook a Instagram. Obě možnosti jsou velmi efektivní pro správné zacílení na vybranou demografickou skupinu. 
 
3. Nastavte vše potřebné
V tomhle možná budete potřebovat pomoci od nějakého počítačového mága. Není to však nic nesnadného a každý počítačově trochu zdatnější jedinec to zvládne. Google Adwords i Facebook navíc poskytují návody, jak na to. 
 
4. Segmentujte publikum 
Vytvořte si různé cílové skupiny. První skupinu můžete pojmenovat třeba jako “klienti, kteří kupují poprvé”, dále pak můžete mít skupiny jako “rodiny hledající byt blízko školky” a podobně.
 
5. Testujte 
Odborně se takovému testování říká A/B testování. Jednoduše se vytvoří sada velmi podobných reklam a následně se investuje do té, která je nejúspěšnější. 
Jaké jsou nevýhody? 
Největší nevýhodou retargetingové reklamy je, že funguje pouze u lidí, kteří o vás již v minulosti věděli. Nepřivede tedy nové uživatele.  Z toho důvodu je potřeba retargeting  používat spolu s další marketingovou strategií. 




Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: