KOMPLETNÍ PRŮVODCE: Realitní SMS marketing. Zaručený efekt má až v 98 % případů

Autor: Markéta Mazancová, datum: 30. 12. 2021

SMS marketing je rychlý, neuvěřitelně účinný a lze ho automatizovat. Pro vás, jakožto makléře, může znamenat, že si až 80 % vašich klientů otevře každou vaši zprávu. 

 KOMPLETNÍ PRŮVODCE: Realitní SMS marketing. Zaručený efekt má až v 98 % případů

Co je to SMS marketing?
Jedná se o formu marketingu, během kterého posíláte zprávy přímo na telefony vašich zákazníků. 
 
Proč je SMS marketing tak účinný?

1. Podle jednoho amerického výzkumu 68 % zákazníků uvádí, že posílání SMS zpráv je tou nejchytlavější činností, kterou se svými telefony během dne dělají.
 
2. Podle Zákonu o ochraně spotřebitele smíte rozesílat zprávy pouze se souhlasem příjemců. Výhodou je, že s každým, koho budete mít na svém SMS marketingovém seznamu, jste již v nějakém kontaktu byli a souhlas jste od nich získali. 
 
Více se Zákonem o ochraně spotřebitele budeme zabývat v dalším článku na našem blogu. Tak nás nezapomeňte sledovat. 
 
3. SMS marketing je neuvěřitelně efektivní, což potvrzuje, že v průměru více než 80 % lidí přiznává (u některých věkových skupin toto číslo dosahuje až 98 %), že otevírají každou přijatou textovou zprávu bez ohledu na to, od koho pochází. Neustálá kontrola mobilního telefonu se týká dokonce i klientů starších 60 let, kteří podle výzkumu přiznávají, že kontrolují svůj mobilní telefon až třikrát za hodinu. Tedy mnohem častěji než emaily. V době nedostatku nemovitostí na prodej může rychlost být tím, co rozhoduje o tom, že jim jejich vysněnou nemovitost někdo vyfoukne. 
 
4. SMS marketing je rychlý. Využívá spíše text než obrázky, proto je jeho tvorba poměrně snadná. Proto lze na SMS marketing vsadit i tehdy, pokud je vaše technologické know-how omezené.
 
5. Hromadné rozesílání je velmi snadné. Prostřednictvím online služeb můžete rozesílání SMS dokonce automatizovat. 
 
6. Díky SMS marketingu nemusíte být v pohotovosti 24/7. Díky SMS zprávám můžete klientům nechávat automaticky zaslat nejrůznější stručné a věcné zprávy. 
 

Nekonečné možnosti SMS marketingu 
SMS marketing nabízí nekonečnou řadu možností. Oficiální manuál neexistuje. Proto je jen na vás, abyste testovali, co funguje. A to následně nejvíce používali. Zde je několik tipů, jak SMS marketing využít. 
 
Minimalizujte počet schůzek, na které klienti nedorazí

Jedním ze způsobů, jak využívat SMS marketing, je automatické rozesílání zpráv, které klientům připomínají schůzky. Můžete si nastavit, zda SMS zpráva bude odeslaná den předem či pouze hodinu nebo dvě před schůzkou. 
 
Informování klientů o novinkách v nabídce
 
Pomocí SMS zprávy sdělte vašim klientům, že máte novinku v nabídce, která by je mohla zajímat. Pozor ale na filtr, který nastavíte. Pokud budou zájemcům o pozemky chodit nabídky garsonek na prodej, spíše je naštvete a otrávíte. 
 
Na cokoliv, co udělají klienti, reagujte SMS zprávou
 
Právě jste se rozloučili s klienty, kteří s vámi byli na prohlídce? Během následujících pár hodin jim pošlete SMS zprávu, do které zrekapitulujete obsah schůzky a vyzvete je k tomu, aby vám řekli, jak se jim nemovitost líbila. Pokud o danou nemovitost nemají zájem, můžete jim nabídnout zasílání novinek v nabídce. Jak ukážeme dále, vše musí být co nejjednodušší. Pokud má klient zájem o zasílání dalších nabídek, vyzvěte ho k tomu, aby odpověděl zkrátka jen “DALŠÍ”. Snadno se vám pak bude klient opečovávat. Můžete mu zavolat a maximálně se o něj zajímat. Tím si získáte jeho srdce. 
 
Krátkou SMS zprávou zpětně reagujte třeba i na podpis rezervační nebo kupní smlouvy. Velkou moc má i krátká zpráva typu: “Ještě jednou gratuluji!”
 
Zvyšte návštěvnost realitních akcí
 
Pořádáte někdy dny otevřených dveří nebo aukce? Každému klientovi, kterého by to mohlo zajímat, pošlete SMS. 

Jak začít s SMS marketingem pro realitní makléře?

Krokem číslo jedna je získání souhlasu s tím, abyste klienty kontaktovali prostřednictvím SMS zpráv. Udělení souhlasu můžete zahrnout hned do úvodního “balíčku”. Klientům můžete “výměnou” za jejich souhlas nabídnout zasílání novinek, připomenutí schůzek, informace o dnech otevřených dveří a podobně.

Skvělou variantou (i když o něco náročnější) je nabídnout hodnotný obsah zdarma, například e-book.

Jakmile si klienti na Vaše SMS zprávy zvyknou (a vy si zvyknete na jejich rozesílání), můžete začít testovat pokročilejší formu SMS marketingu. Obsahem SMS zpráv může být zasílání krátkých tipů ve stylu newsletterů nebo o akcích, které se konají v daných lokalitách.

Jaké pro vás máme další tipy pro rozesílání SMS zpráv?
Pokud doufáte v zářnou budoucnost svého SMS marketingu, nezapomeňte také na následující body.

#1: Klient musí mít možnost odpovědět
Přibližně 60 % klientů chce odpovědět na SMS zprávy, ale pouze 13 % firem to umožňuje. Takto hovoří čísla z výzkumu. U nás procento možností odpovědět bude pravděpodobně vyšší, ale i tak je výzkum upozorněním, na co si máme dávat pozor.

#2: Každá zpráva by měla mít jasnou výzvu k akci
Dalším důležitým aspektem odesílání úspěšných textů je vytvoření jasné výzvy k akci. V marketingu se pro výzvu k akci používá zkratka CTA (call to action). Součástí každé zprávy by měl být jasný pokyn, co mají příjemci udělat - např. potvrďte účast, v případě zájmu o prohlídku napište “A” , potvrďte domluvenou schůzku (“A” jako potvrzuji, “N” jako ruším) apod. Čím jasněji a jednodušeji budete výzvu k akci formulovat, tím stoupá pravděpodobnost, že ji klient dodrží.

#3: Vyhněte se běžným textovým faux pas
Každá komunikace pomocí SMS s sebou nese řadu nepsaných pravidel. Odpověď pomocí pouhého “dobře” nebo “ok” může znít jako nezájem nebo jako projev toho, že nechcete konverzovat. Pamatujte, že se svými klienty nemůžete komunikovat stejně jako se svými přáteli.

Přejeme mnoho úspěchů během SMS marketingu a věříme, že vás systematická práce přiblíží k zákazníkům.

Inspirováno článkem: Text Message Marketing for Real Estate: A Complete Guide

 KOMPLETNÍ PRŮVODCE: Realitní SMS marketing. Zaručený efekt má až v 98 % případů

Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: