Jak napsat skvělý inzerát k nemovitosti: udělejte si osobní analýzu klíčových slov

Datum: 10.6.2020, autor: Markéta Mazancová

Realitní business představuje vysoce konkurenční prostředí. Většina marketingových aktivit makléře se přesunula z offline světa do online prostředí. Analýza klíčových slov je jednou z cest, jak svoje šance na úspěch zvýšit. V následujícím článku představíme, jak udělat jednoduchou analýzu pro osobní marketing a psaní inzerátů. Zvládne ji každý.

Co je to analýza klíčových slov?
Během klíčové analýzy nasbíráte nejefektivnější slova a fráze pro napsání inzerátu, váš web i jakoukoliv jinou online marketingovou aktivitu. Zároveň si ověříte a rozšíříte znalosti o tom, jak vaši zákazníci přemýšlejí. V neposlední řadě vám analýza klíčových slov přinese inspiraci pro obsah vašeho blogu či jiných příspěvků na webu, sociálních sítích a jinde.
Varianty analýzy podle rozsahu:
-       Rozsáhlá analýza klíčových slov - tvoří ji dokument s mnoha tisíci výrazy. Využívá se ve všech životních fázích webu a při každé online marketingové aktivitě. Vzhledem k rozsahu je lepší si ji nechat zpracovat od SEO konzultanta. Ostatně, analýzu s takovým rozsahem ani makléř v rámci osobního marketingu a propagace nemovitostí nevyužije.
-       Jednoduchá analýza klíčových slov - to je to, co vás zajímá. Představuje ji co nejpodrobnější seznam slov a frází. Ten si zorganizujete a využijete při každodenní práci.
 
Proč by měl makléř pracovat s klíčovými slovy?
 
Jak už jsme zmínili v tomto článku, mnoho potencionálních klientů vyhledává nemovitosti, makléře a informace o světě realit přímo přes Google nebo Seznam. Čím lepší klíčová slova použijete, tím budete mít větší šanci, že se váš příspěvek objeví výše v seznamu výsledků vyhledávání a uživatel si jej všimne a rozklikne.

Analýza klíčových slov pro makléře

Analýza klíčových slov pro makléře Jak napsat skvělý inzerát k nemovitosti: udělejte si osobní analýzu klíčových slov

Kde všude realitní makléř využije analýzu klíčových slov?
 
Analýzu klíčových slov použijete při všech online marketingových aktivitách.
 
Zejména:
-       při psaní inzerátů prodeje a pronájmu nemovitostí,
-       při správě svého osobního makléřského webu,
-       při psaní makléřského blogu,
-       při plánování a vytváření obsahu příspěvků na sociální sítě,
-       při PPC reklamě,
-       při tematickém zacílení své specializace (na byty, pronájmy bytů, komerční nemovitosti, prodej luxusních nemovitostí aj.).
 
Nezapomeňte, že klíčová slova tvoří jen jednu stavební cihlu úspěchu. Nejsou tím jediným a všespásným faktorem. Chápejte ji hlavně jako důležité a neopomenutelné vodítko pro tvorbu jakéhokoliv makléřského obsahu na internet.

Postup pro vytvoření jednoduché analýzy klíčových slov pro psaní inzerátu
Pro snazší pochopení ukážeme tvorbu analýzy na příkladu. Předpokládejme, že realitní makléř působí v jedné realitní kanceláři v Českých Budějovicích a přemýšlí, jak nejlépe napsat inzerát nemovitosti.
 1. Sběr informací o nemovitostech
V první řadě si potřebujete vytvořit seznam druhů nemovitostí, jaké mohou potenciální klienti hledat. Nezapomeňte ani na takové pojmy, jakými je půda, podkroví, loft, mezonet aj. K těmto pojmům najděte obvyklá slovní spojení jako “prodej bytu, byt České Budějovice, byt k pronájmu v centru Českých Budějovic, aj.”
Čerpejte inspiraci také z obsahu již napsaných inzerátů. Přemýšlejte, co je pro kupující či budoucí nájemce nejdůležitější. Například u nájmu bude klienty zajímat výše kauce, aby platil co nejnižší provizi, kdy je byt k nastěhování aj.
Staňte se tak trochu psychologem a projděte si v hlavě, co vaše klienty zajímá během prohlídek - narazíte na pojmy, jakými jsou výše záloh, fond oprav, plánované opravy v domě, úklid domu a velmi mnoho dalšího.
Ve vyhledávání dalších slov vám pomohou nástroje přímo určené k vyhledávání návrhů klíčových slov:
 
-       Google Ads - Má velmi intuitivní používání, prozradí zejména, jak je vysoká hledanost daného slova. Google Ads sám navrhne další klíčová slova.
-       Sklik - Funguje podobně jako Google Ads. Navíc ukazuje rozložení hledanosti daného slova do jednotlivých měsíců.
-       Vyhledávače Googlu a Seznamu - resp. našeptávače. Zkoušejte zadávat do vyhledávače hesla a pozorujte, co vám vyhledávač našeptává.
-       Procházejte si obsah výsledků vyhledávání na Googlu a Seznamu. Inspirujte se, jak vypadají nejvýše umístěné inzeráty, webové stránky. Pozorujte, jakou formu tyto inzeráty mají a vaše ne.
-       Google Search Console.
-       Google Analytics.
 2. Všechno průběžně zaznamenávejte do tabulky.
Při zapisování do tabulky se zaměřte na zaznamenání samotných klíčových slov a frází a na hledanost.
3. Brainstorming- proces opakujte
Klíčová slova neustále doplňujte o další. Zkuste přemýšlet tak, jak se ptají potenciální zákazníci. Vyptávejte se své rodiny a přátel, jak by se Googlu a Seznamu ptali oni, pokud by hledali nemovitost. Pozorujte, co funguje konkurenci.
4. Čas na organizaci a úklid
Pokud jste k práci přistoupili svědomitě, pravděpodobně jste získali tabulku o několika stovkách výrazů. Abyste s ní mohli pracovat, musí být přehledná, nesmějí zde být duplicity a nesmyslné a zbytečné pojmy (které stejně nikdo nehledá). Pomůže vám také abecední seřazení pojmů. Pro odstranění duplicit a abecední seřazení má Excel nástroj, takže to nemusíte dělat ručně.
5. Shlukněte si data
Vedle sebe umístěte podobné výrazy - takové, které mají například přehozený slovosled nebo jim chybí interpunkce. Menší objem dat (jako v našem případě) se dá poměrně snadno zpracovat ručně. Odborníci na rozsáhlejší analýzy pak tuto práci přenechávají placeným robotům.
6. Klasifikace klíčových slov - tahle část vám dá nejvíce zabrat. Slova si rozdělte do kategorií podle typu nemovitosti a podle toho, zda se jedná o prodej nebo pronájem
7. Vytvořte si vzorové inzeráty - přišel čas sklidit plody svého snažení. Projděte si, která klíčová slova jsou pro který typ inzerátu nejhledanější. Dejte si tu práci a vytvořte ideální inzerát - z pohledu použití klíčových slov i z pohledu zákazníka.
 
Další tipy pro psaní inzerátu
 
Při psaní se vždy řiďte selským rozumem. Text inzerátu by vždy měl působit přirozeně. Klíčová slova berte zejména jako námět pro obsah. Nikdy se nesnažte do obsahu zakomponovat za každou cenu všechna klíčová slova jen proto, aby tam byla.
 
Ta nejdůležitější klíčová slova musí do titulku. Např. zjistili jste, že opravdu velkou hledanost má fráze “prodej domu České Budějovice”?  Pak dejte tuto frázi do titulku inzerátu, nejlépe hned na jeho začátek.
 
 
 
 
 
 
 


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: