Web realitní kanceláře na míru, anebo podle šablony?
Našli jsme zajímavý článek na blogu Poski.com. Rozhodujete se mezi profesionálním webem na míru s individuální grafikou a levnější variantou v podobě webové šablony?
Obě řešení mají svá pro a proti, a je proto třeba dobře zvážit nejen finanční náklady, ale i svůj obchodní záměr, strukturu cílové skupiny zákazníků, a v neposlední řadě to, jak se na internetu prezentuje vaše konkurence.
Ačkoli prvotní investice do originálního webu či e-shopu převyšuje cenu za tzv. šablonové weby, z dlouhodobého hlediska se web na míru většině firem finančně vyplatí.
Jaký je můj podnikatelský záměr?
Zaměření a cíle podnikání, jeho rozsah, geografická působnost a především druh nabízených služeb či zboží, to jsou faktory, které musí budoucí webová prezentace firmy reflektovat. Zatímco lokální prodejce potravin vystačí s jednodušší prezentací, realitní kancelář s pestrým portfoliem služeb, která cílí na celý region, bude potřebovat strukturovanější web s mnoha funkcemi a doplňky.
Co vím o své cílové skupině?
Pohlaví, věk, bydliště, ekonomický status, koníčky a zájmy vaší cílové skupiny napoví mnohé o tom, co budou návštěvníci vašich stránek na webu hledat a co vše budou od jeho funkčnosti, grafiky a obsahu očekávat.
Tak zatímco např. ženy si více potrpí na grafice a bezchybném textu, muži na webu hledají spíše čísla, analýzy, grafy a reference.