Jelikož v pátek 25. května 2018 přichází v platnost nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, připravili jsme pro vás vše, na co jsme poslední měsíce narazili ohledně problematiky GDPR. A není toho málo.
Pokud máte se zaváděním GDPR do vaší firmy skluz, je určitě nejvhodnější upravit to, co je nejvíce na ráně – tedy vaše webové stránky. Velmi hezký přehled připravily Anna Freimannová a Jana Dolejšová z Focus Agency. Více zde: http://www.m-journal.cz/cs/praxe/legislativa/je-vas-web-pripraven-na-gdpr-__s353x13714.htm. V poslední kapitole jsou navíc odkazy na další zajímavé články ohledně GDPR.
Internetová agentura Sova net publikovala článek Dopad GDPR na inzerci v PPC systémech a práci v Google Analytics (http://www.sovanet.cz/dopad-gdpr-na-inzerci-v-ppc-systemech/). To jest povinné čtení pro ty, kteří používají pokročilejší nástroje pro placenou reklamu či měření.
Směrnice
Každý podnikatel by měl mít vnitřní směrnici, která popisuje vše ohledně zpracování osobních údajů v procesech firmy. Na zajímavé čtení k tomuto bodu jsme narazili na webu Arrow Advisory Group – (https://arws.cz/article/196/gdpr-smernice).
Zpracovatelské smlouvy, obchodní podmínky a zásady práce s osobními údaji
Velmi zajímavé a přehledné čtení připravil pro své klienty dodavatel eshopového řešení Shoptet. Jelikož je ale problematika GDPR povětšinou společná pro všechny podnikatele, jistě si zde najde každý to své. Na adrese https://help.shoptet.cz/topic/gdpr/ můžete také rovnou získat odkazy na zpracovatelské smlouvy některých dodavatelů, jež budete mít za povinnost doložit při případné kontrole. Obdobné informace v přednášce od Shopsys (https://drive.google.com/file/d/1j26rwFTWGinQpws58WqVqjWAePz9BbDN/view).