Pro makléře: nebojte se chatbotů. Tenhle marketingový nástroj skutečně funguje

Autor: Markéta Mazancová, datum: 10.9.2020

Komunikace pomocí chatbota je pro klienty velmi pohodlná a příjemná. Navíc chatboti si nikdy neberou dovolenou. Oproti tomu umí velmi efektivně nasbírat kontakty na nové klienty. V následujícím článku ukážeme, jak si co nejjednodušeji pořídit chatbota vlastního. 

Není chatbot jako chatbot
 
Pro upřesnění, 99 % chatbotů funguje jako marketingový kanál. “Lidé se často mylně domnívají, že chatboti jsou nějakou umělou inteligencí a nahrazují lidi. S takovými chatboty se však prakticky nesetkáte,” upřesňuje odborník na online marketing  a tvůrce šablony RealBot Michal Fiala. Tato minoritní skupina chatbotů analyzuje klíčová slova, která uživatel píše, a podle toho se snaží odpovídat.
 
Marketingově a businessově využitelný chatbot funguje na základě rozhodovacího stromu. Chatbot položí uživateli otázku a nabízí uživateli možnosti. Podle toho, jak odpovíte, tam vás nasměruje. Výhodou je, že takový chatbot “nehází nesmysly”.
 
O tomto druhém typu bude nadále řeč.

Messenger marketing je zcela novým odvětvím
 
V ČR máme stejně daleko k Messenger marketingu jako třeba v Americe, rozhodně nejsme pozadu. Jedná se o velmi mladý obor všude na světě, vznikat začal přibližně před 3,5 lety.
 
Ještě před třemi lety se v Čechách pomalu nevědělo, co Messenger marketing znamená. Od té doby se odborník na online marketing Michal Fiala snaží školit a předávat zkušenosti, jak této novinky využít v různých odvětvích podnikání: “V průběhu praxe jsem však zjistil, že tvorba chatbota je poměrně složitá na to, aby lidé měli chuť naučit se, jak si ho sami vytvořit. Z toho důvodu jsem přistoupil ke kroku, že vytvořím šablonu a člověk ji začne používat již jako hotový produkt.”
 
První chatbot, u jehož zrodu Fiala stál, byla šablona HypoBot, tedy šablona pro finanční poradce, která umí počítat hypotéky. “Říkal jsem si ale, že je škoda držet se pouze ve finančních kruzích. Proto jsem před velmi nedávnou dobou přišel s šablonou RealBot, která je určená přímo pro realitní makléře,” vysvětluje Michal Fiala. Do budoucna má v plánu přidávat další šablony s cílem rozpohybovat naplno celý mechanismus Messenger marketingu v ČR.
 
RealBot – šablona chatbota přímo pro makléře
 
 RealBota si oficiálně můžete pořídit teprve velmi krátce, a to od 17. července 2020. “Myslím si, že není příliš pravděpodobné, že bychom v celé Evropě našli chatbota se stejným zaměřením, který by dosahoval stejné nebo vyšší kvality. Jeho vývoj je totiž velmi složitý a nákladný,” hrdě hovoří o svém produktu Fiala.
 
Nyní si ukážeme, jak RealBot funguje v praxi. Nejprve získá od klienta maximum možných informací, např. o tom, jakou nemovitost by rád koupil. V pozadí se spustí analýza nemovitostí, které se prodávají v dané lokalitě, a podle toho zobrazí nějaký výsledek. Ostatně ReaBota si můžete vyzkoušet sami pomocí tohoto odkazu.

Slouží jednotlivým makléřům, nikoliv celé kanceláři
 
Služba se nabízí jednotlivým makléřům v kanceláři, nikoliv kanceláři jako celku. “Naším cílem je zamezit tomu, aby se služba zneužívala. Moje obava plyne ze strachu, že by kancelář předávala kontakty pouze několika málo leadrům a o klienty by nebylo postaráno tak, jako když kontakt dostane do ruky jeden konkrétní makléř,” vysvětluje tvůrce RealBota.
 
Kolik RealBot stojí a co všechno s ním souvisí?
 
Šablona chatbota pro makléře stojí na třech pilířích:
 
1.pilíř: RealBot jako takový. Zde se platí licence 2000,- Kč měsíčně. RealBota mohou makléři následně svévolně šířit, a to na všechny sociální sítě nebo na svůj web. Dokonce existuje možnost vygenerování QR kódu. Za instalaci a přizpůsobení makléři zaplatí jednorázový poplatek a poskytovatel za ně vše vyřeší. Proto se makléři nemusí obávat technických komplikací a mohou rovnou začít RealBota používat.
 
2.pilíř: vzdělávací mechanismus. Makléř se může vzdělávat pomocí videí, případových studií apod. Tvůrci neustále dodávají nové vzdělávací materiály, které šíří také např. prostřednictvím Facebookové skupiny.
 
3.pilíř: služba reklamy. V případě zájmu může poskytovatel RealBota vytvořit pro makléře další reklamu. Díky ní služba začne generovat ještě mnohem větší množství kontaktů.
 

A jaká práce zůstane na makléři?
 
Jediné, co zůstává na makléři, je odbavování klientů a následná komunikace s nimi. RealBot je nastavený tak, že sbírá jednotlivá telefonní čísla a zjistí o koncovém klientovi co nejvíce parametrů. Chatbot informuje klienta o tom, že je pouze automatickým asistentem, a připraví ho na to, že mu makléř osobně zavolá.
 
Nechcete investovat do šablony? Zkuste si nastavit chatbota sami
 
I když se chatboti hojně využívají například na Facebooku, samotný Facebook platformu pro tvorbu chatbota nemá. Platforem pro tvorbu je mnoho, například Manychat, Chatfuel a další. RealBot je také ve své podstatě pouze šablonou, konkrétně na Manychat.
 
Každý makléř, který chce, si může vytvořit vlastního chatbota např. na zmíněné platformě Manychat. Pokud se spokojí s její poměrně osekanou verzí, může tuto službu využít dokonce bezplatně. I když vytvoření vlastního chatbota není složité, většina makléřů si ho nikdy sama nenastaví. Často se zaseknou na nedostatku času či na vlastní neochotě platformu prozkoumat.
 
“Sám se zaměřuji na tvorbu chatbotů a dříve jsem učil lidi, jak si je nastavit. Jsem zastáncem toho, aby si každý nastavováním prošel. Na druhou stranu, poslední dva roky se setkávám s tím, že i když mně přijde tvorba chatbota jednoduchá, ostatní lidé to vnímají jinak a přijde jim to hrozně složité,” vysvětluje ostřílený online marketér Fiala.
 
Pořízení šablony je zkratkou, jak chatbota začít používat okamžitě. Navíc RealBot je propojen s mnoha dalšími místy. “Upřímně, takovou šablonu jakou je RealBot by dokázal vytvořit skutečně málokdo,” přiznává Michal.
 

Chatbota lze využít na tisíc způsobů
 
Například Manychat umí sbírat emaily, sbírat databázi, distribuovat různé e-booky nebo asistovat při Facebook reklamě. Ta nemusí vést klasicky na web, ale rovnou do chatbota. Ten vás uvítá nabídkou možností, např.: “Ahoj, já jsem chatbot, chceš si stáhnout knížku nebo spočítat cenu nemovitosti? Nebo si chceš jen tak pokecat nebo tě mám spojit s Petrem, mým šéfem?”
 

Ukázky využití RealBota, vyzkoušet si ho můžete sami zde.
 
 
 
 
 

 Pro makléře: nebojte se chatbotů. Tenhle marketingový nástroj skutečně funguje

 

 Pro makléře: nebojte se chatbotů. Tenhle marketingový nástroj skutečně funguje
 Pro makléře: nebojte se chatbotů. Tenhle marketingový nástroj skutečně funguje

Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: