Podívejte se, jaké jsou nejnovější trendy a nejčastější chyby online propagace RK
Autorka: Markéta Mazancová, ve spolupráci s Davidem Křiváčkem, datum: 17.1.2020
Je tomu již mnoho let, kdy se nemovitosti prodávaly pomocí inzerátů otištěných v novinách. Offline svět v marketingu realitního businessu je mrtvý. At žije online! V následujícím článku přinášíme doporučení, jak se zorientovat v online světě a nechat svou RK rozkvést.
S Davidem Křiváčkem jsme si nedávno povídali na téma makléřské weby. Článek si můžete připomenout zde: https://plus.ceskereality.cz/blog-osobni-maklersky-web-mit-ci-nemit-145.html. V následujícím článku se zaměříme na online propagaci realitní kanceláře jako celku, zejména pak na to, co by měl splňovat váš web.
„Pokud bych měl být puntičkář, tak si myslím, že super web má tak 30 % realitních kanceláří. Spíš bych možná odhadoval i o něco méně,“ otevírá problematiku webů David Křiváček z internetové agentury Lewest.cz. Zároveň upřesňuje, že toto procento se bude zejména v Praze a jiných větších městech mírně lišit. RK si často řeknou: „Frantova realitka od vedle má taky web, tak my bychom ho taky měli nějaký mít. A jeho vypadá docela slušně, tak my to taky nějak zkusíme,“ přibližuje způsob myšlení všech RK, které mají web v takovém stavu, „aby se neřeklo.“ Na jednu stranu je pravda, že nemovitost lze nějakým způsobem nabrat a prodat i bez perfektního webu. Je třeba si ale uvědomit, že vše souvisí se vším. Pravděpodobně s tímto přístupem RK nikdy nepřekročí svůj stín.
Problém: makléři dělají web podle toho, jak se líbí jim, ne jak se líbí klientům.
Internetová agentura Lewest.cz si nedávno pro své potřeby dělala průzkum týkající se toho, co klienti na webu opravdu oceňují, a co jim naopak vadí. Z odpovědí respondentů vyplynulo, že pro mnohé působí rušivým dojmem, pokud realitní makléři mají na webu RK recenze. Lidé si řeknou, že na svůj web si může dát každý, co chce, a recenzi nedůvěřují.
Problém: přeplácanost webu
„Realitní kanceláře by na své weby rozhodně neměly umisťovat informace, které přímo nesouvisí s jejich podnikáním,“ upozorňuje Křiváček. Klienty totiž takové informace nezajímají a web pak často působí přeplácaně.
Řešení: Realitní kanceláře, potažmo makléři, by vždy měli dát na radu marketéra nebo analytika. Není totiž vůbec důležité, zda se web líbí zadavateli. Hlavně musí přinést užitek klientovi. „Mnohdy je opravdu obtížné RK přesvědčit, aby si nestála za prosazením vlastních názorů a toho, co se líbí konkrétně jim,“ stěžuje si odborník na běžnou praxi, kterou si realitky často škodí.
Otázka: Slouží web primárně k prezentaci nemovitostí na prodej, či k představení RK?
„Klienti již dnes ani tak nepřicházejí na web RK proto, aby se podívali na nabídku nemovitostí,“ odpovídá David. Potenciální zákazníci předem tuší, že na webu se bude opakovat přibližně to samé, co už viděli na takových portálech, jakými jsou České reality, Sreality, Bazoš a další. Rozhodně je správné, pokud nemovitosti na webu jsou, avšakmnohem větší důraz by RK měla klást na představení svých konkurenčních výhod. Těmi mohou být realizace homestagingu či 3D prohlídek. Hlavně by z webu měla být cítit osobní atmosféra. Lidé v dnešní době přestávají důvěřovat velkým „molochům“ a upřednostňují lidskost.
Trend: vlastní webová stránka jedné nemovitosti
„Jestli vytvoření vlastního webu nemovitosti ji pomůže lépe prodat, nevím, spíše asi ne. Chodí to ve své podstatě tak, že RK vytvoří web nemovitosti, na které je o 30-40 % informací více, než v ostatních inzerátech,“ říká David. Podle něho ale vlastní webová stránka nemovitosti úspěšnost prodeje nezvýší. „Vlastní web nemovitosti ale přeci jen něco přinést může, a to výborný argument pro náběr nemovitostí. Znám jednoho makléře, kterému to při náběrech hodně pomáhá, prodávající na to slyší jako na velký benefit,“ zdůrazňuje přínos, který klienti v této novince vidí.
Trend: 3D vizualizace nemovitosti
„Osobně si myslím, že 3D prohlídky jsou hudbou budoucnosti,“ předpovídá Křiváček. Velký potenciál vidí v tom, že si klienti v teple kanceláře nasadí brýle a budou moci procházet nemovitost.
V článku radí:
David Křiváček
V současnosti stojí v čele digitální agentury Lewest.cz. Mezi jejich významné zákazníky patří například známé realitní kanceláře Re/Max, oficiální brandshop značky LG nebo slovenská DM drogerie markt s.r.o. Sám má na starost online marketing pro více než padesát realitních kanceláří