Jak trojnásobně zvýšit počet zájemců o nemovitost?

Cílem práce realitního makléře je dobře nabrat nemovitost do prodeje a tuto nemovitost pak vhodnou formou prezentovat co největšímu počtu případných zájemců. Snadné? Profesionálové vědí, že nikoliv. Pojďme se zaměřit na jednu specifickou fázi prodeje nemovitosti - konkrétně nalezení co největšího počtu potenciálních zájemců.

Kolik lidí hledá na realitních serverech?

Posledních několik let platí pravidlo, že nejvíce lidí hledajících nemovitosti navštěvuje realitní portály, které agregují nabídku až několika tisíc realitních makléřů a kanceláří. Konkrétně v červenci 2017 navštívilo některý z významných serverů s nabídkou nemovitostí přes 1,6 miliónu unikátních uživatelů (data dle netmonitor.cz).

Pomáhá topování?

Při zkoumání chování zájemců o nemovitost právě na serveru ČESKÉREALITY.cz jsme se zaměřili na to, zdali a jak moc je vhodné nabídku nemovitosti posouvat v pořadí výsledků výše takzvaným topováním. Projeví se vůbec tato přednostní pozice na počtu lidí, kteří se prokliknou do detailu nemovitosti za účelem zjištění bližších informací? Nebo naopak zájemci o nemovitost z daného filtru projdou opravdu všechny podstránky výsledků hledání a to zejména proto, aby nepřišli o žádnou z možných nabídek?


Výsledek je statisticky jednoznačný. Když lidé hledají nemovitost ke koupi, nevěnují této činnosti tolik času, kolik by měli a svou práci si logicky usnadňují. Umístění na první pozice ve vyhledávání tak v průměru zajistí nárůst počtu zájemců, kteří se prokliknou na detail nemovitosti až trojnásobně.

Jak trojnásobně zvýšit počet zájemců o nemovitost?

Nevýhradní smlouva

Tento fakt je pak zejména u nevýhradně smluvně zajištěných nemovitostí jeden z klíčových při samotném prodeji. Pokud totiž obdobnou nabídku nabízí více makléřů najednou, vítězí vždy jen ten nejrychlejší (navíc s vyšší pozicí). Až trojnásobně více zájemců totiž logicky vede k rychlejšímu prodeji či pronájmu nemovitosti.

Jeden příklad za všechny

Níže uvedený obrázek ukazuje typickou statistiku jedné nemovitosti (v tomto případě rodinného domu v Kopřivnici), kde inzerent využil po určité době topování a přesun na první místa ve výsledcích hledání.
Na začátku roku byla nemovitost vložena jako novinka. Vlivem prvotního řazení dle data vložení získala nemovitost pozice na první straně hledání. V grafu je vidět jasný zájem o bližší informace k nemovitosti. Postupem času se však nemovitost propadá na další podstránky a zájem upadá. Koncem června je pak nemovitost opět posunuta na první místa ve výsledcích hledání a zájem opět narostl – dokonce ještě více než když byla nemovitost novinkou.

Jak trojnásobně zvýšit počet zájemců o nemovitost?

Závěrem?

Ne každá nemovitost a ne v každé prodejní fázi se hodí topovat. Vše záleží na okolnostech. Pokud však makléř potřebuje získat větší zájem o nemovitost, existuje snadné a levné řešení.

Petra Dvořáková

vedoucí obchodního oddělení

ČESKÉREALITY.cz


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: