Jak nakreslit ideální branding – reklamní podkres stránky?
Velmi oblíbeným formátem pro oslovení návštěvníků se stal tzv. branding, nebo-li reklamní sdělení umístěné na pozadí webové stránky. Jak je ale připravit tak, aby zasáhlo co nejvíce návštěvníků?
Mezi reklamními formáty, které oslovují návštěvníky z určité cílové skupiny (např. kupci pozemků v Kolíně) se poslední době dere do popředí tzv. branding celé stránky, tedy reklamní plocha umístěná na pozadí stránky realitního serveru. Jelikož je součástí této plochy o velikosti 2000 x 850 bodů také animovaný leaderboard v záhlaví stránky o velikosti 990 x 100 bodů, je tento způsob reklamního sdělení pro návštěvníka téměř nepřehlédnutelný.
Samozřejmě je celá plocha okolo stránky aktivní na proklik na libovolnou stránku.
Reklamní plocha branding se však zobrazuje pouze návštěvníkům, kteří mohou danou plochu zahlédnout alespoň z určité části. Znamená to tedy, že brandingem nelze oslovit lidi, kteří na server přijdou z mobilního telefonu, tabletu, nebo PC s menším rozlišením než 1024 px na šířku obrazovky.
Ze statistik serveru ČESKÉREALITY.cz za rok 2016 je patrné, že nejčastější rozlišení obrazovky našich návštěvníků činí 1366 x 768 px. Toto rozlišení používá na svém PC necelých 20% uživatelů.
Jak je dále vidět z níže uvedené tabulky z Google Analytics, branding tak zasáhne aktuálně okolo 52% návštěvníků serveru, kteří mají rozlišení větší jak 1024 px na šířku.
Při výrobě grafického pozadí je tedy nutné tyto skutečnosti brát v potaz a nejdůležitější informace umístit do oblasti viditelné při rozlišení 1366 px na šířku. Když budeme brát v potaz i ovládací prvky prohlížeče po stranách, je ideální šířka pro umístění reklamního sdělení nanejvýše 1340 px. Veškeré další méně podstatné informace pak již lze pozicovat do celé šířky, jelikož třetí nejčastější rozlišení obrazovek návštěvníků je FullHD 1920 x 1080 px.