Během druhé poloviny března lidé upínali své soustředění jiným směrem než k výběru nemovitostí a proto nastal pokles zájmu o nemovitosti. Jak se ale situace vyvíjí poslední dny?
Na to lze odpovědět dvěma slovy – překvapivě dobře.
Pád návštěvnosti v období karantény
Jak je vidět z grafu návštěvnosti, počínaje týdnem od pondělí 9. března 2020 nastal poměrně znatelný pád v návštěvnosti serveru, který v některých dnech dosahoval až 30% obvyklého denního průměru v tomto období. Obrat nastal v pondělí 13. dubna, tedy po více jak měsíci, kdy se návštěvnost dostala na normální „předkoronavirovou“ úroveň. Tvar křivky připomíná otevřené písmeno U. Během této doby, tedy od 9.3. do 13.4.2020, došlo k poklesu návštěvnosti o 12% v počtu návštěvníků a 17% v počtu jejich návštěv.
Srovnání s loňským rokem
Ještě lépe je pokles vidět na srovnání se stejným obdobím loňského roku. Modrá křivka je aktuální rok a oranžová loňský rok 2019.
A co posledních 14 dní?
Zajímavější je období posledních dvou týdnů, kdy se návštěvnost nejenže vrátila na obvyklou úroveň, ale začíná velmi výrazně stoupat. Konkrétně v porovnání s loňským rokem o 18% a to jak v metrice unikátní uživatelé (234.000 vs 277.000 za 14 dní), tak ve stejné míře i v návštěvách serveru (390.000 vs 461.000 za 14 dní).
Jak se nově lidé chovají?
Mobil jednoznačně vládne! Lidé více používají mobilní zařízení (nárůst o 29%) oproti PC, kde je zvýšení návštěvnosti pouze o 10%. Celkově tak z mobilu hledá nemovitosti na serveru ČESKÉREALITY.cz již více jak 54% lidí.
Závěrem?
Návštěvnost serverů samozřejmě denně monitorujeme a děláme vše, aby dosahovala maximálních hodnot.
Zdroj dat: Google Analytics, server ČESKÉREALITY.cz.