10 kreativních nápadů v realitním marketingu pro rok 2021 - část 2
Datum: 17.2.2021, autor: Markéta Mazancová
Věděli jste, že na Facebooku nikdy nesmíte použít tlačítko “propagovat”? Umíte vydělat na neprodaných nemovitostech? Využíváte makléře z jiných oblastí ve svůj prospěch? Že ne? Pak se inspirujte v následujícím článku.
K 10 tipům z prvního dílu se můžete vrátit zde. Dalších deset vám servírujeme nyní.
K prezentaci na Facebooku používejte zásadně Facebook Managera.
1. Reklamy na Facebook nikdy nedělejte přes tlačítko “propagovat”
Klasický případ neúspěchu - jeden z vašich příspěvků na vaší profesní zdi dostane více lajků než ostatní. A tak si řeknete: „Skvělé, to se líbí”, zmáčknete tlačítko propagovat a nalejete do nenasytného Facebooku pár stovek či tisícovek. A výsledek?
Efekt může být stejný, jako kdybyste dali peníze nejbližšímu bezdomovci. Nikdo totiž na vaši reklamu nezareaguje jinak, než že jí dá nějaký ten lajk nebo srdíčka. Těmi ale nemovitost do nabídky nezískáte.
Jak tedy pracovat s Facebook reklamou?
Není to žádná raketová věda. Základem je, abyste se naučili pracovat s Facebook Managerem. Ten vám umožní spravovat vaši reklamu mnohem efektivněji a testovat, co funguje. Můžete si zde snadno nastavit sadu variant reklam, rozložit peníze a vyhodnocovat, která varianta má největší úspěch. I zde platí pravidlo “nikdy si nevytvářet předsudky” a testujte, testujte, testujte.
2. Upněte Sauronovo oko na to, co se nemůže prodat
Brian Beatty, realitní makléř
“Asi 60 % nemovitostí v našem portfoliu pochází z proaktivního volání na nemovitosti, které leží v nabídce již delší dobu, nebo na nemovitosti, které byly z nabídky staženy úplně. Nezkušení realitní makléři začínají totiž pouštět míč v momentě, kdy je třeba změnit prodejní strategii. Na trhu pak zůstává mnoho neprodaných nemovitostí.”
Tým Briana Beattyho umí tento okamžik využít a vydělat na zrušených zakázkách více, než kolik vydělávají jiní makléři. V USA pro tuto metodu mají dokonce program. Tradiční metoda studeného volání, kdy se ručně vytáčí jedno telefonní číslo za druhým, je pro ně minulostí. Díky speciálnímu software provedou prodejní “navolávači” až 1000 vytočení denně.
Jen škoda, že takový systém - pokud mi tedy něco neuniklo - zatím u nás nemáme. I když otázkou je, zda by se v našem - o něco málo menším - “realitním rybníčku” někomu vyplatilo takový program vytvořit. Každopádně myšlenka, že se dá vydělat na neprodaných nemovitostech, není špatná.
3. Vyždímejte ze svého seznamu kontaktů maximum
Miranda Paquet, marketingová a provozní ředitelka The Close
“I když daný člověk právě nic neprodává nebo nekupuje, nezapomeňte mu zasílat měsíční zpravodaj.” I pro e-mail marketing mají v USA nástroj - “Stále v kontaktu” (Constant Contact). Díky němu můžete sledovat, co se s e-mailem děje. Program sám vyhodnotí, kteří klienti e-mail otevřeli a zda na něco klikli. Sama jsem ho nezkoušela, ale nabízí měsíční zkušební lhůtu a možná by se dal využít i u nás. A proč by taky ne.
4. Spojte se s makléři z jiných oblastí
Joe Belz, realitní kancelář na Floridě v Neapoli
Joe realizoval několik kampaní na sociálních sítích, během nichž dokázal využít dobrou pověst kolegů z realitní kanceláře z jiného amerického státu. Díky této vzájemné spolupráci získal do nabídky nemovitosti v hodnotě více než 13 milionů dolarů. Ty se obratem prodaly.
Tímto se můžeme inspirovat i v České republice. Nezřídka se totiž stává, že se makléři dostanou k realitnímu obchodu mimo svůj region. Kromě vzájemného “dohazování” obchodů mezi kancelářemi z různých regionů prospěje také umístění zpětných odkazů na web spřátelených kanceláří.
“Spolupráce s influencery je poměrně nový marketingový nástroj.” Influenceři na internetu mají mnohdy i několik tisíc sledujících. Stejným způsobem, jakým mohou propagovat jakýkoliv produkt, mohou pomoci i se zviditelněním realitnímu makléři a ukázat, že je ve svém oboru machr.
Buďte kreativní v tom, v jakém světle ukážete okolí nemovitosti - co třeba videem nebo videoklipem?
6. Vyprávějte příběh okolí nemovitosti
James Rozanski, REIGN Marketing
“Životní styl místa, kde žijeme, ovlivňuje naše životy více, než si myslíme. Vypovídá o tom, kdo jsme, jaké máme hodnoty a jak trávíme svůj volný čas.” Proto popište lokalitu, v které se prodávaná nemovitost nachází - prozkoumejte místní parky, restaurace, kavárny, tělocvičny a další zajímavosti. Interpretujte ucelený obraz místa a snažte se vystihnout pocit, jaký budou mít lidé, až se sem přistěhují.
7. Vyzdvihněte místní komunitu a začleňte ji do svého realitního marketingu
Laura Levy, realitní makléřka v Coldwell Banker v Coloradu
“Nešetřete nápady, jak využít lokalitu a místní komunitu k vlastnímu marketingu.” Lidé si totiž nejprve vybírají lokalitu a až potom konkrétní domov. Zviditelnění předností místní komunity má velkou sílu. “V roce 2019 jsme požádali jednoho známého místního muzikanta, aby napsal píseň o lidech, kteří žijí v našem městě. K písni jsme vytvořili profesionální videoklip, který vyprávěl příběh. Později jsme tento klip vydali na iTunes a dalších streamovacích službách.”
Snažte se jakkoliv pomoci lidem ve svém okolí. Jednou vám to oplatí.
8. Neustále navazujte nové známosti
Marilyn Blume, Warburg Realty, Manhattan
“Staňte se členem místních organizací a neustále navazujte kontakty s novými lidmi.” S každým z dané organizace se snažte navázat osobní vztah a pokuste se mu jakkoliv pomoci. Lidé si pamatují dobré a laskavé skutky a v budoucnosti vám je budou mít tendenci oplatit.” Třeba tím, že vám dají svou nemovitost do nabídky.
9. Podělte se o své znalosti s místními časopisy a novinami
Rose Sklar, rezidenční nemovitost Coldwell Banker na Floridě
Spojte se s místními novinami a spolupracujte s nimi na psaní sloupku. Vytvářejte hodnotný obsah, který bude mít přínos pro danou lokalitu. Po jeho zveřejnění sdílejte odkaz na sociálních sítích.
10.Ovládněte realitní marketing na mobilu
Čísla hovoří jasně. Většina uživatelů sociálních sítí si vaši reklamu prohlídne skrze svůj mobilní telefon. Proto:
-používejte takové obrázky, které budou vypadat skvěle i na telefonu či tabletu,
-zajistěte, aby nadpisy reklam na Facebooku nebyly na mobilních zařízeních oříznuté,
-ujistěte se, že výsledek vyhledávání vaší webové stránky obsahuje aktivní tlačítko “volat”,
-uzpůsobte sazbu e-mailu. Studie uvádí, že na mobilních telefonech otevře e-mail reklamu až 61 % uživatelů. Proto nepromarněte šanci a ujistěte se, že váš e-mail po otevření vypadá skvěle,
-v příspěvcích na blogu tvořte krátké odstavce. Ty by neměly mít více než tři řádky. Publiku se pak špatně čte.
A jaké tipy pro marketing v realitním byznyse v roce 2021 máte vy? Napište nám své nápady do komentářů.
Některé tipy jsem nasbírala z vlastní praxe marketéra, pro jiné jsem se inspirovala z článku: