10 kreativních nápadů v realitním marketingu pro rok 2021 - část 1
Studené volání, jako jedna z nejčastějších náborových (náběrových) metod, vždy fungovalo a vždy fungovat bude. Neznám však téměř žádného makléře, který by si v něm (možná tak trochu sadomasochisticky) liboval. Dobrou zprávou je, že internet dává mnohem více možností, jak přijít k pěkným a šťavnatým kšeftům. Pojďme se podívat, jaké novinky v realitním marketingu používají realitní experti z USA.
1. Ujistěte se, že váš web nemá jen hezkou tvářičku
Emile L'Eplattenier, Dalas, specialista na realitní marketing
“Každý týden dostávám e-maily od ředitelů různých realitních kanceláří, kteří si s povzdechem stěžují, že utratili desetitisíce za skvěle vypadající webovou stránku, která je však téměř nefunkční,” sděluje svůj postřeh expert na realitní marketing Emile L'Eplattenier z Dallasu v USA. Jeho společnost Real Geeks strávila roky zdokonalováním toho, aby realitní weby nejen skvěle vypadaly, ale zejména přiměly návštěvníky k akci.
Dustin Brohm, Arizona, specialista na realitní marketing
Pro úspěch na Instagramu (IG) je zcela klíčové, aby se vaše příspěvky sdílely. Proto se v každém příspěvku snažte vyprovokovat ostatní uživatele k akci. Vkládejte ankety. Ptejte se. Používejte soubory GIF a při psaní textů se snažte komunikovat co nejjednodušeji. Čím více zapojíte ostatní uživatele, tím je pravděpodobnější, že se zalíbíte algoritmům IG. Ty si řeknou ‘pozor, tady je něco zajímavého’, a odmění váš obsah větším organickým dosahem. Můžete také pořádat soutěže a motivovat výhrou.”
3. Vytvářejte videa, která prodávají životní styl
Logan Link, realitní makléřka z okresu Marin
“Dnes lidé ani tak nekupují nemovitost podle metrů čtverečních, jako spíše podle toho, jaký z ní mají pocit. Během prohlídky nepřemýšlejí o tom, zda jsou dobře udělané rozvody elektřiny, nýbrž o tom, jak by se jim tu žilo, a představují si sami sebe při každodenních činnostech,” říká Logan Link.
“Video je skvělou příležitostí, jak zaujmout pozornost lidí a odvést skvělou práci, která zprostředkuje emoce. Mělo by se převážně jednat o krátké filmy. Ty mají na sociálních sítích větší šanci uspět,” pokračuje Logan.
Na příklad videí, o kterých se tu bavíme, se můžete podívat zde.
4. Oslovte svou sféru vlivu napříč platformami
Jennifer Okhovat , realitní kancelář v Beverly Hills
“Myslím, že nejlepší marketingovou strategií pro rok 2021 je oslovit sféru vlivu správě namíchaným koktejlem marketingu podávaným v několika úrovních: prostřednictvím běžné papírové pošty, na sociálních sítích, e-mailem...” říká Jennifer. Pokud vás lidé budou opakovaně vídat na různých místech (v online i offline světě), vzroste tím pravděpodobnost, že si na vás vzpomenou v momentě, až budou prodávat nemovitost.”
5. Do všech videí, která vytváříte, vkládejte titulky
Dan Smith, stratég v oblasti realit
“V roce 2021 očekáváme, že 80 % videí zobrazených sociálními sítěmi bude sledováno bez zvuku. Videa proto titulky mít MUSÍ,” říká Dan Smith.
6. Posílejte videozprávy své sféře vlivu
Připravte video pro sféru svého vlivu, kde jste hlavním aktérem. Nahrajte video zprávu, kterou následně rozešlete všem známým prostřednictvím messengeru na Facebooku, aplikace WhatsApp či jiných podobných aplikací. Zaměřte se na to, aby obsah nepůsobil hraně. Snažte se proto být co nejvíce autentičtí. Zkrátka, jak se říká, zůstaňte sami sebou.
Cílem těchto zpráv je nenásilnou formou připomenout všem známým (i neznámým), že tu jste a že umíte prodat jejich nemovitost. Zprávy by měly být krátké a chytlavé, vzbuďte emoce, pobavte, rozčilte, vyvolejte závist, nažhavte diváky. Čím více emocí, tím více bodů pro vás.
7. Aktivně hledejte opuštěné nemovitosti
Rozhodně se nejedná o pohodlnou metodu. Ale může zafungovat. Opusťte teplo klávesnice a vydejte se do terénu.
Chodíte kolem domu, v kterém už dlouho nikdo nebydlí? Zjistěte si v katastru nemovitostí, komu dům patří, a zašlete vlastníkovi (vlastníkům) dopis. V něm uveďte, že jste realitní makléř a - pokud je to pravda - zmiňte, že na jeho nemovitost máte zájemce. Nyní hovořím o vaší databázi poptávajících, které jste získali z prohlídek aj. Rozhodně vás však chci odradit od nekalých praktik. Pokud klienta nemáte, prostě to do dopisu nepište. Touto cestou můžete do nabídky získat unikátní nemovitosti s dlouhou historií.
8. Staňte se “sedlákem” na vašich polnostech
Chodíte do golfového klubu? Jezdíte pravidelně s partou lidí na kole? Jste členem chovatelské stanice kudlanek nábožných? Pak všichni lidé z tohoto spolku musí vědět, že jste realitní makléř. A musí to vědět nejen oni, ale také všichni jejich známí a známí známých. Rozdejte všem členům spolku letáky a poproste je, aby je rozdávali dál. Mluvte o své práci, aby okolí vidělo, že jste pro svou práci zapálení a že jste skutečnými machry ve svém oboru.
9. Tištěná média nejsou mrtvá
Sem tam si zaplaťte nějaký ten PR článek v místním časopisu. Doporučuji, aby se nezaměřoval pouze na vaši osobu. Zvolte si vždy jedno téma, které aktuálně lidé řeší, a mluvte o něm - např. o důležité novele zákona aj. Dejte lidem informace, které se jim skutečně hodí. Dejte si záležet na titulku. Ten by měl tak trochu provokovat, případně varovat před riziky. Zkrátka musí zaujmout. Až na konci zmiňte, že jste realitní makléř, a vyzvěte čtenáře k akci, např. pod článkem o růstu cen nemovitostí ve vašem městě můžete nabídnout cenový odhad nemovitostí zdarma.
10. Spusťte svou reklamu na Facebooku a YouTube, abyste přivedli návštěvníky na váš web
Tyler Marrin, ředitel marketingového oddělení Keri Shull, Washington DC
“Význam video marketingu stále narůstá. V roce 2021 udělá dobře každý, kdo se naučí pracovat s lokálním zacílením,” říká Tyler Marrin. Washingtonská realitní kancelář Keri Shull se specializuje na vytváření videí pro místa, jejichž tváří se chtějí stát. Ukazují, jaké má život v dané lokalitě výhody, kde se tu dá sportovat, a celkově se snaží popsat životní styl obyvatel těchto oblastí. Našim cílem je oslovit obyvatele vybraných oblastí. Pracujeme s klíčovými slovy a hojně využíváme videoreklamy na Facebooku a na YouTube. Nikdy nezapomeneme přidat silnou výzvu k akci (tzv. CTA = Call to action).”
Důležité závěrem - nikdy nezapomeňte vyzvat k akci!
I sebelepší reklama může přijít vniveč, pokud nebude obsahovat výzvu k akci. Ta by měla mít pokud možno formu klikatelného tlačítka. Může jí být například:
- Chci odhad zdarma.
- Chci prodat nemovitost.
- Podívejte se na aktuální nabídku.
- Domy na prodej.
- Zjistit více.
- Luxusní vily na prodej.
- Více info aj.
CTA by vždy mělo být jasné, úderné a stručné. Čím kratší, tím lepší. Výzva k akci by měla přivést uživatele internetu (čtenáře) na místo, kde s vámi mohou uzavřít obchod, v případě realitního světa bude cílem CTA zejména přimět lidi, aby vám svěřili nemovitost do nabídky či aby některou z nemovitostí ve vaší nabídce koupili.
Na dalších 10 tipů v realitním marketingu pro rok 2021 se můžete těšit již brzy!