Osobní makléřský web, mít, či nemít?

Autor: Markéta Mazancová, datum 28.11.2019

Když si na začátku začali někteří průkopničtí makléři vytvářet osobní weby, všichni ostatní si ťukali na čelo. Teď je následují. Kromě facebookové propagace by vlastní web měl najít své místo v marketingu každého realiťáka.

 Osobní makléřský web, mít, či nemít?

Makléřská obec už dlouhá léta vnímá, že zakládání osobních webů prospívá obchodu. Praxe ale pokulhává. „Podle mého hrubého odhadu provozuje osobní web asi jen 30 % makléřů,“otevírá problematiku osobních webů David Křiváček z internetové agentury Lewest.cz. „Velká část lidí tohle vůbec neřeší a další část, když to řeší, tak špatně,“ shrnuje.


Není to ale ve všech regionech stejné. Počet osobních webů narůstá zejména ve velkých městech, jakými jsou Praha nebo Brno. Než popularita osobních webů dorazí do jiných regionů, chvilku to trvá. „Ti, co si nechtějí zřídit vlastní web, škodí hlavně sami sobě. Ve Spojených státech je dnes zcela běžné, že osobní web provozuje prakticky každý makléř. A má to důvod. Češi jsou v tomto trošičku pozadu,“ porovnává Křiváček naše zvyklosti se západními zeměmi. 

 Osobní makléřský web, mít, či nemít?

Nabízí se otázka, proč tedy makléři stále váhají, zda mít osobní web, když:

- se jedná o druhou nejlevnější a nejefektivnější formu propagace a to hned po sociálních sítích (Facebooku, Instagramu).
- klient očekává, že pokud dostane vizitku, bude tam uvedený nějaký web. V realitním businessu klienti nejednají s majitelem realitky, ale přímo s makléřem. To znamená, že zákazník nehledá primárně na internetu realitku XY, ale přímo makléře podle jména.

 Osobní makléřský web, mít, či nemít?

Ještě potřebujete důkaz, že úspěšný makléř prostě web mít musí?

Jeden velmi známý (a úspěšný!) realitní makléř odpovídá na otázku, proč má web prostě jednoduše: „Já absolutně netuším, proč bych ten web neměl mít. Proč bych se nad tím vůbec měl zamýšlet.“


Křiváček vypozoroval, že se makléři do zakládání osobního webu nehrnout hlavně proto, že:


- se bojí, že nebudou mít čas se o stránku starat.
- je bude stát moc peněz.

 Osobní makléřský web, mít, či nemít?

Pokud to makléř vezme za špatný konec, obě obavy se mohou naplnit. Takže…

Nejprve se podíváme, na kolik takový web v průměru vychází. Vše se odvíjí od varianty, kterou zvolíte. První možností je pojmout zprovoznění webu jako jednorázovou záležitost. Když oslovíte nějakého freelancera, zaplatíte okolo 10.000,- Kč, agentuře pak dáte přibližně 20.000 – 25.000,- Kč. Takové částky se makléřům pochopitelně většinou nechtějí jednorázově investovat. Proto se nabízí druhá varianta: existuje spousta serverů, kde si makléři mohou svůj web „pronajmout“. Měsíčně je to pak vyjde na 300 – 600,- Kč měsíčně, což už zní přijatelněji. Pronajímání makléřských webů bývá většinou projektem nějaké agentury. Tento způsob přináší výhodu také v tom, že se má makléř vždy na koho obrátit, pokud mu něco nejde nebo potřebuje poradit. „Já být makléřem, tak hledám cestu paušálního měsíčního poplatku,“ doporučuje David.

A co by na webu mělo být?

Většina makléřů opravdu nemá na správu webu čas, proto by si měli najít někoho, kdo se jim o obsah postará. „Když už někoho takového oslovíte, měli byste mít připravený základní obsah. Chybějící obsah je problémem nejen makléřů, ale 90 % všech firem obecně. Poručí si, abychom jim tam připravili nějaké Lorem Ipsum (pozn. standardní pseudolatinský text), že si tam pak něco doplní. Běžně z nich pak slíbený obsah taháme dva měsíce,“ poukazuje na velmi častý problém. „Klienti přicházejí s požadavkem, abychom jim něco navrhli s tím, že si obsah dodají později, to je ale úplně špatně,“ zdůrazňuje bohužel častý a chybný postup.


Základní obsah stránky by měly tvořit tyto údaje:
- jak dlouho působíte v realitách,
- kolik za sebou máte realizací plus zmínit konkrétní úspěšné obchody,
- informaci, na jaké nemovitosti se specializujete,
- v jakém působíte regionu či bližší oblasti,
- reference.


Pokud makléř působí v realitách velmi krátkou dobu a nemá se zatím čím pochlubit, musí se obsah trochu dovymyslet. Nikdo by ale neměl lhát. Uvést však může třeba, proč se začal věnovat realitnímu businessu, co dělal předtím, pro koho pracuje, s kým spolupracuje a případně své portfolio nemovitostí. 

 Osobní makléřský web, mít, či nemít?

„Myslím, že toto je pro makléřský web naprosto dostačující,“ shrnuje Křiváček. Makléř by měl mít nějakou sebereflexi. V počátečním nadšení mnohdy makléři chtějí mít na webu všechno, například včetně záložky „aktuality“. Později však nemají na přidávání příspěvků čas, a pokud je poslední přidaná aktualita rok stará, tak to vážně nepůsobí profesionálně. Oproti tomu, makléři, kteří mají nějakou sebekázeň, si mohou do záložky „novinky“ dopředu připravit příspěvky, které budou postupně zveřejňovat. 


V článku radí: 

David Křiváček

V současnosti stojí v čele digitální agentury Lewest.cz. Mezi jejich významné zákazníky patří například známé realitní kanceláře Re/Max, oficiální brandshop značky LG nebo slovenská DM drogerie markt s.r.o. Sám má na starost online marketing pro více než padesát realitních kanceláří.

 Osobní makléřský web, mít, či nemít?

Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: