Děláte nový web realitní kanceláře? Chystáte leták pro makléře? Potřebujete vytunit svou sociální síť? Základním stavebním kamenem prezentací jsou fotografie, ilustrační snímky.. zkrátka hezké obrázky. Jenže kde pěkné fotky vzít a nekrást? Možností je více.
1) Vlastní archiv
První a nejjednodušší cestou je pořídit si snímky sám. A pak ze svého mobilu či foťáku stáhnout a použít. Vaše prezentace tak dostane autentickou podobu, a v podstatě zadarmo a aktuálně.
Výhody: originální fotografie, budete je mít jen vy. Nulové cenové náklady. Rychlost pořízení.
Nevýhody: často ne zcela kvalitní provedení. To snad lze prominout na sociální síti, ale nefunguje to při profesionální prezentaci, kde výsledek působí lacině.
2 ) Fotobanky - placené
Výběr je veliký. Mezi nejznámější patří shutterstock.com nebo flickr.com. Fotobank jsou však stovky a mají ve svých databázích miliony snímků. Kolik ta legrace stojí? Při jednorázovém využití nejčastěji od 50 - 100 Kč/ snímek. Při základním ročním předplatném se dostanete na cenu kolem 20 - 30 Kč/ snímek.
Výhody: opravdu široký výběr kvalitních fotografií
Nevýhody: nejde o bezplatný zdroj, za každou jednotlivou fotografii musíte platit. Pokud si nezaplatíte výhradní licenci na daný snímek, je rovněž obvyklé, že za čas najdete "vaší" fotografii použitou i jinými uživateli. Typickým příkladem jsou třeba manažerské fotografie všeho druhu.
3) Fotobanky - bezplatné
I ty existují a pro realitní kanceláře, které potřebují fotografie jen občas, jsou asi nejvýhodnější. Jistý počet snímků stažení snímků zdarma "na vyzkoušení" nabízí i velcí hráči na trhu, jako je například stock.Adobe.com (nabízí prvních 10 fotek zdarma). Jiné tipy: pexels.com, pixabay.com (1,5 milionu obrázků, vyhledávání i v češtině), unsplash.com, pngtree.com (3,5 milionu png obrázky s průhledným pozadím, denně 3 obrázky ke stažení zdarma), textures.com (textury pro pozadí, zdarma jen verze obrázků s nejmenšími rozměry) či nově spuštěný pikwizard.com.
4) Google apod...
Nejlákavější a nejrychlejší cestou k nalezení vhodné fotografie je pro amatéry zřejmě vyhledávač Google a jeho sekce s obrázky. Pozor, většina fotografií má autorské licence! I zde je však cesta - pokud najdete fotografii s popiskem "creative commons", snímek můžete ve velkém míře případů s klidným svědomím použít. Přečtěte si ale předtím článek o poskytování těchto licencí na https://creativecommons.org/licenses/?lang=cs
Ing. Jan Cempírek
obchodní ředitel
ČESKÉREALITY.cz
Přidejte svůj komentář