Víte, že ve výpisu nemovitostí jen málokdo vidí níže umístěné inzeráty?

Lidé na webových stránkách neudrží pozornost dlouho. Týká se to i realitní inzerce, jak uvidíte v unikátní infografice uvnitř článku. Jaké nástroje má makléř-inzerent k dispozici, aby jeho nemovitosti nezapadly?

Důležité informace z tohoto článku, které nesmíte přehlédnout:

  • průměrný návštěvník se nikdy nepodívá na druhou stranu výpisu inzerátů
  • první tři inzeráty si prohlédne 90 % lidí, prvních 6 nemovitostí už jen 80 % a na konec stránky dorazí pouhých 40 % návštěvníků
  • u mobilních návštěv je situace díky způsobu scrollování lepší: první 3 nemovitosti vidí 100 % návštěvníků, 90 % z nich vidí prvních 10 nemovitostí
  • jestliže návštěvník narazí na inzerát, který již viděl, nepokračuje níže ve výpisu a opouští stránku
  • pokud chcete mít jistotu, že váš realitní inzerát lidé opravdu uvidí, musíte jej umístit na první stránce výpisu max. do 3. pozice odshora, pomůže změna ceny nebo topování inzerátu

 

Jak si lidé prohlížejí webové stránky? Těkají

Určitě to tak děláte také. Ať už si web prohlížíte na počítači, tabletu nebo mobilním telefonu, určitě nečtěte všechen text, který na vás vypadne.

Všechna ta menu, odkazy, reklamy, to vše jen přelétnete očima.

To samé platí i o textu článku, který si chcete přečíst: pokud patříte mezi typické návštěvníky webu, čtete mezititulky a první věty každého odstavce, zbytek jen prolétnete a hledáte klíčová slovní spojení. Pokud je text delší, na jeho konec už se nepodíváte.

Seznamy a výpisy lidé rychle opouštějí

Když si lidé prohlížejí různé seznamy a výpisy, chovají se podobně. Neudrží pozornost a jen málokdy scrollují až na konec. Velmi dobře to vědí provozovatelé e-shopů, kteří nejrentabilnější zboží umisťují na první místa výpisu produktů.

Jak je to s realitními servery? Nový dům či byt přece jen není to samé jako holicí strojek, říkáte si možná. A naše měření vám dává za pravdu, i když mnohem méně, než byste si možná přáli.

Podrobný graf, kam až návštěvníci (ne)scrollují, vidíte na infografice

Návštěvníci realitních inzertních webů sice stránky neopouštějí tak ochotně jako účastníci obecněji zaměřených studií, kde 57 % z nich nevidí dále než první obrazovku výpisu (viz studie zde), ale ani tak to není žádná sláva.

Zjednodušeně řečeno: skutečně viditelné jsou první 3 inzeráty na první straně, při prohlížení dále návštěvníci postupně odpadávají.

Obecně lepší je situace na mobilních telefonech, kde je "svajpování" dolů zcela přirozené. Tam se na konec stránky dostane přibližně 70 % návštěvníků.

Na počítačích je situace odlišná, zde dojde na konec stránky ani ne polovina návštěvníků. 

A kolik lidí přejde na druhou stránku? Většinou pouze každý pátý. 

 Víte, že ve výpisu nemovitostí jen málokdo vidí níže umístěné inzeráty?

Jak tedy zvýhodnit svůj inzerát?

Je to vlastně velice prosté: Aby se inzerát objevil na vrcholu výpisu, musí být buď nový, nebo musí dojít k podstatné změně prodejní ceny.

Jak zviditelnit starší inzerát? Od toho je tady placená služba topování, díky které svůj inzerát spolehlivě zvýhodníte a zviditelníte všem návštěvníkům. Tato služba opravdu funguje a peníze rozhodně neutrácíte zbytečně.

U starších topovaných inzerátů můžete zároveň měnit i náhledové fotografie. Člověk, jehož zajímá podobná nemovitost v dané oblasti a váš inzerát už třeba zahlédl, si na novou fotku možná rád klikne.

 

Jak topovat?

Topovat na serveru ČESKÉREALITY.cz může jak kancelář, tak samotný makléř.

Vše lze jednoduše objednat v obchodním oddělení:

Petra Dvořáková, tel: 777 912 066, e-mail: petra.dvorakova@ci.cz

 

Zdroj dat: ČESKÉREALITY.cz, nástroj pro měření: Smartlook, období: srpen 2020.
 

Autor článku: Jiří Březina

SEO analytik ČESKÉREALITY.cz


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: