Pošlete klientům dokonalý e-mail s přáním Šťastného nového roku

Autor: Markéta Mazancová, datum: 30.12.2022

Pomalu nám doznívá vánoční šílenství a mnoho lidí vstupuje do nového roku s tím, že si stanoví cíle a začnou se vším znovu. Právě v tomto okamžiku přichází čas, kdy můžete upoutat pozornost vašich klientů. Zvláštní péči pak věnujte těm, se kterými byste v příštím roce mohli uzavřít obchod. 

Podle průzkumu, který prováděl server Constant Contact, e-maily od realitních makléřů otevře 32,3 % příjemců. To znamená, že se stále jedná o důležitou součást marketingové strategie realitních makléřů. Využijte proto naladěné mysli vašich klientů  na nový začátek a staňte se součástí jejich seznamu plánů a předsevzetí na příští rok. 

 Pošlete klientům dokonalý e-mail s přáním Šťastného nového roku

Kdy poslat e-mail s “péefkem”?
Zima je obvykle nejlepším obdobím pro prodej nemovitostí. Tedy přirozeně s výjimkou rekreačních objektů, které v zimě spí. Je proto jedno, zda váš e-mail pošlete mezi vánočními svátky, na Silvestra nebo chvilku po Novém roce. 

Poznámka k četnosti e-mailů: Zde musím také zdůraznit, že v marketingu platí, že s jedním e-mailem příliš nesvedete (i když lepší jeden e-mail, než žádný). Při jakékoliv propagaci je vždy důležité opakování a pravidelnost (pro doplnění - odborníci tvrdí, že aby si klient reklamního sdělení všiml, musí jej zaznamenat 5-20krát. V počtu se  názory specialistů rozcházejí. Každopádně je jasné, že jednou to stačit nebude). Rozvrhněte si proto, kdy budete posílat e-maily a s jakým obsahem a dávkujte je klientovi průběžně. A pozor, s e-mail marketingem není nikdy pozdě začít. Tak proč ne třeba teď? Nový rok je skvělou příležitostí.

Tipy, co vlastně do e-mailu napsat
Psaní e-mailu v oblasti realit není nic jednoduchého. Aby si klient váš e-mail otevřel, je třeba mistrovských textů. Samozřejmě můžete poslat jednoduché “péefko” všem vašim současným, bývalým i potenciálním klientům a obchodním partnerům, odezva však bude velmi malá, možná i nulová. Zkrátka nevzbudíte zájem. Chce to být inventivnější.

Předmět v e-mailu rozhoduje o ne/úspěchu
Máte maximálně 3 vteřiny (spíše ještě méně) na to, aby váš e-mail před otevřením zaujal. Proto je předmět maximálně důležitý. Berte to z vlastního pohledu - komu by se chtělo otevírat desítky hromadných sdělení s předmětem “krásný Nový rok”. Mezi tipy pro správné napsání předmětu e-mailu patří: 

- vyvolejte pocit naléhavosti, 
- nastiňte, co bude uvnitř,
- vyvolejte zvědavost, 
- upozorněte na riziko, možnost zisku, neopakovatelnou nabídku apod.,
- nabídněte čtenáři hodnotné sdělení. 

Jen se podívejte na ten rozdíl: 
“Šťastný nový rok a hodně zdraví.”
vs. 
“Rychle. Prodejte za vysoké zimní ceny dříve než roztají!”

Který předmět ve vás vyvolává větší pocit naléhavosti? 


Při vymýšlení předmětu nezapomeňte hlídat počet znaků. Pokud byste vymysleli příliš dlouhý nadpis, při zobrazení by se předmět mohl rozpůlit a nezobrazit se celý. “Odborníci” na e-mail marketing se v doporučeném počtu znaků neshodnou, tak si vyberte sami a vyzkoušejte, co vám sedí nejvíc. Někdo doporučuje mezi 30-45 znaky, jiný 60-75 znaků a jiní dovolují strop dokonce až 150 znaků. 


Rozškatulkujte si příjemce
Rozdělte svůj seznam s e-maily do několika segmentů. Svůj seznam můžete rozdělit na bývalé klienty, potenciální prodejce, potenciální kupce a na obchodní partnery. Pro každou kategorii vytvořte vlastní e-mail.


A nyní pojďme na příklady e-mailů: 


Pro nedávné klienty: 


Předmět: Šťastný nový rok do vašeho nového roku (Pozn. tento předmět sice nevzbuzuje žádné velké emoce, ale v tomto případě bychom to odpustili)


Obsah e-mailu: 


Dobrý den, [jméno klienta], 


ještě jednou gratuluji k novému domovu a doufám, že jste si v něm užili vaše první Vánoce. Pokud Vám mohu s čímkoliv pomoci nebo máte jakékoliv dotazy, kdykoliv mi zavolejte. Rád/a se vám budu maximálně věnovat. 


Užijte si N/nový rok!


Pro bývalé klienty


Předmět: Tipy, jak si vylepšit bydlení v roce 2023


Obsah e-mailu: 


Dobrý den, [jméno klienta], 


     tady je [jméno makléře], ze [jméno RK]. Nový rok je možná skvělou příležitostí, abyste začali přemýšlet o renovaci a drobných opravách domu nebo bytu. Inspirujte se také designovými tipy v oblasti bydlení, které vás možná nadchnou a hned se do nich budete chtít hned pustit. 


TIP: Pokud se vám nechce vytvářet elaborát o designových tipech, zkrátka se zamyslete, zda nemůžete spolupracovat s nějakým bytovým designérem. Jako poděkování za poskytnuté tipy, fotografie či sepsání krátkého článku, mu můžete udělat reklamu v podobě odkazu na jeho web. Díky této spolupráci získají vaši klienti zajímavé informace, designér reklamu a vy obsah a plus k tomu možná také nějaké zajímavé tipy pro budoucí homestaging.


Pro potenciální kupce 


Předmět: Co takhle letos změnit výhled z vašeho obýváku? 


Úvod e-mailu: Podívejte se na aktuální nabídky domů a bytů ve vašem okolí


Dobrý den, [jméno klienta],


       všechno nejlepší do nového roku! Když jsme spolu minule mluvili, zmínil/a jste se, že sháníte nový domov. Věděl/a jste, že začátkem roku obvykle strmě naroste počet nemovitostí k prodeji? Nenechte si proto utéct právě tu, která může být vaše! Podívejte se na několik inzerátů, které vám zasílám, a v případě zájmu mě kontaktujte. 


Nebo aktuální nabídku každý den sledujete a stále se ne a ne objevit nemovitost, která by pro vás byla vhodná? Zavolejte mi a rád s vámi proberu, co dalšího můžete udělat pro nalezení vaší vysněné nemovitosti. 


TIP: Zde se dotýkáme otázky práce s poptávkou, která je pro mnohé makléře stále ještě polem neoraným a celkově oblastí, ve které by se mohli zlepšit. 


I my přejeme všem makléřům do Nového roku hodně štěstí a zdraví a ať se vám v roce 2023 podaří mnoho úspěšných obchodů.


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: