Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?

Datum: 29.8.2020, autor: Markéta Mazancová

Virtual Staging rozvíjí maximální potenciál, který lze z nemovitosti vykřesat. Díky němu si klienti dokážou představit, jak se jim bude žít v nemovitosti, která teprve čeká na rekonstrukci. Využívá se nejen pro návrhy svěžích interiérů, ale také pro vytvoření konceptu domu na prozatím netknuté stavební parcele. 

Ukázka vizualizace RD Dolany

Ukázka vizualizace RD Dolany Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?

Co je to Virtual Staging a kde ho využijete

Virtual Staging využijí makléři pro vytvoření atraktivní prezentace nemovitostí:

- před rekonstrukcí,
- zdemolovaných nemovitostí,
- těch, v kterých stále ještě někdo bydlí a které realitní makléři chtějí prodávat ve stavu, jak by v ideálním případě mohly vypadat.

V posledním případě se do virtuální prezentace buďto pouze zakomponuje nábytek, nebo se přistoupí k rozsáhlejším pracím. “My, jakožto architekti, se snažíme nemovitost řešit jako celek, tedy pomocí změny dispozic (např: bourání příček) dosáhnout plného potenciálu,” uvádí architekt Daniel Lipskij.

Součástí Virtual Stagingu je také virtuální prohlídka, kdy klient pomocí videa přechází z jedné místnosti do druhé a představuje si, jak by se mu tam žilo. 


Ukázku videa s vizualizací naleznete pod tímto odkazem:
https://www.youtube.com/watch?v=H2h3q6ozcdw&feature=youtu.be


 

Ukázka vizualizace RD Dolany

Ukázka vizualizace RD Dolany Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?

O inzeráty s Virtual Stagingem je až o 300 % větší zájem

K Virtual Stagingu se často přistupuje u nemovitostí, které mají skrytý potenciál, a zároveň se na ně ozývá málo lidí. Klienti si často neumí představit, jak by se daná nemovitost dala přetvořit, např. v případě zdemolovaného bytu či polorozpadlého domku.

Někteří makléři volí jinou strategii a snaží se o vytvoření virtual stagingu ještě před zveřejněním inzerátu. 

Ukázka vizualizace RD Dolany

Ukázka vizualizace RD Dolany Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?

Lidé si neumí spočítat, na kolik je vyjde rekonstrukce

Většina laiků nemá dostatek znalostí na to, aby si spočítala, na kolik je vyjde rekonstrukce. “To je jedna ze součástí našich služeb. Nejenže navrhneme budoucí stav po rekonstrukci, ale také vytvoříme předběžný návrh rozpočtu změn,” uvádí architekt.
 
Vizualizace nemovitostí, které ještě nestojí
 
Dalším adeptem na Virtual Staging jsou ještě nepostavené nemovitosti, které již makléři či samotní developeři chtějí začít nabízet.
 
Jaké podklady musí makléři dodat
“Začátek spolupráce probíhá tak, že nám makléř zašle půdorys či zaměření. My jej následně přeneseme do 3D. Nemovitost fyzicky vůbec navštívit nemusíme. V případě, že jsou na plánku nějaké nesrovnalosti či složitosti v podobě výhřezů ve stěnách, tak nám makléři posílají fotografie,” říká Lipskij. Podle těchto podkladů se vytvoří 3D návrh včetně zařízení nábytkem.
 
Kolik Virtual Staging stojí a jak dlouho trvá?
“U nás zpracování jedné nemovitosti trvá standardně 5 pracovních dnů,” říká architekt. 
 
Cena v jeho ateliéru “lilipskij studio” se odvíjí od toho, zda se jedná pouze o vizualizaci interiéru nebo exteriéru. Pro představu, např. za návrh bytu 60 m2 včetně designu interiéru a videoprohlídky zaplatíte okolo 7.000,-Kč. U vizualizace exteriéru domů na zelené louce si ateliér účtuje 1500,-Kč za vizualizaci 10 metrů čtverečních zastavěné plochy. Pokud má nemovitost zastavěnou plochu 100 m2, cena vizualizace vyjde tedy na 15.000,-Kč.
 
Pro porovnání - cena jednoho obrázku, vizualizace, kterou si necháte zpracovat od jiných architektů, vyjde třeba i na dvacet tisíc. “Jelikož my víme, že makléři si platí vizualizaci ze své vlastní provize, rozhodně po nich nemůžeme chtít tak vysokou částku. Na druhou stranu i s tím, co vytvoříme my, se může vycházet pro další rozpracování dokumentace pro stavební povolení,” srovnává Daniel.
 
 
 
Jak velký je zájem u makléřů o vizualizace?
“Zájem makléřů nám přijde poměrně velký. V průměru máme tři až pět zakázek za týden. Mezi zadavatele patří jak velké realitní sítě, tak samostatní makléři,” říká Daniel.
Mezi jejich časté klienty patří také developeři, kteří ještě budovy nemají dostavěné a již je chtějí nabízet.

Vizualizace RD Dolany

Vizualizace RD Dolany Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?

Příklad Virtual Stagingu - rodinný dům v Dolanech

Zadání znělo takto: makléři potřebovali prodat dům v Dolanech, který byl nelogicky vnitřně koncipovanou “zbořeninou” s “babičkovským” nábytkem. Navíc se nemovitost nabízela k využití pro dvě rodiny. “My jsme to úplně předělali na velkou luxusní nemovitost, do které jsme zakomponovali skleník, bazén, vinný sklep apod. Lidé se najednou začali ozývat o 200-300 % více a byli z toho nadšení,” vzpomíná Lipskij.

Konkurence mezi firmami, které Virtual Staging nabízejí

“Dělali jsme si rešerši konkurenčních firem na trhu a zjistili jsme, že většina firem zařizuje nemovitosti stále stejným nábytkem. Většina návrhů pak vypadá dost podobně. Naší výhodou je, že jsme kvalifikovaní architekti a chceme mít v našem portfóliu každou nemovitost jinou,” uvádí Lipskij.Proto ladí každou nemovitost do jiného stylu. Makléři si také mohou určit, na jakou klientelu má návrh cílit. Tedy zda si přejí zakomponovat spíše luxusní zařízení nebo spíše nábytek “z Ikey”
 
Virtuální návrhy domů na zelené louce
Vizualizace stavby na pozemku zvyšuje zájem o prodej parcely. Parcela přestane být pouze prázdnou loukou. Klienti si bez vizualizace často nedokážou představit, která část pozemku je stavební, jak velkou plochu mohou zastavit apod.
 
Staging u inzerátu dokáže zvednout atraktivitu pozemku na velmi vysokou úroveň. Klienti by díky vizualizaci měli přestat vidět v pozemku jen kus země a začít v ní vidět svůj budoucí domov, kde by rádi žili.
 
“Vytvoření vizualizace vnímáme jako předarchitektonickou studii. Proto ještě než se do ní pustíme, skutečně si zjišťujeme, co je a není možné na pozemku postavit. Pokud se klientovi nakonec návrh domu líbí, můžeme mu poté dodat veškerou projektovou dokumentaci pro budoucí stavbu,” uzavírá Daniel.

 Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?


V článku radí:
Architekt Daniel Libskij z lilipskij studio”
Zakladaté ateliéru Daniel Lipskij a Irina Li zakončili studium architektury (bakalářské v Praze a magisterské ve Valencii, Španělsko) inspirováni Španělským přístupem, jak přivábit klienta pomocí komerce.
 
Daniela nejvíce zajímá vytváření projektů přímo ve 3D a virtuální realita. Věří, že nejlepším způsobem prezentování architektury je skrze krátké filmy předvádějící atmosféru a funkčnost projektů. 
 
Irina Li pochází z Uzbekistánu. Nejvíce se zajímá o architekturu, která může pomoci lidem žijícím v extrémních podmínkách po celém světě. Věří, že řešením architektonických a designových problémů jednotlivců můžeme přispět k řešením globálních problémů.

 Virtual Staging ukazuje budoucí potenciál nemovitosti. Kde se vyplatí a na kolik makléře vyjde?

Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: