Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

Autor: Markéta Mazancová, datum: 13.5.2021
 
Opatření okolo pandemie viru COVID-19 měla za následek raketový nárůst poptávky po domech se zahradou, chatách a chalupách. Zahrada se tak stala pro kupující rozhodujícím faktorem. Makléři se však při homestagingu zaměřují pouze na zvelebení interiéru a zahradu vůbec neřeší. Úlohu zahrady umí převzít také lodžie či balkon.
 

Vidíte ten potenciál? :-D

Vidíte ten potenciál? :-D Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

Kdo homestaging zahrady udělá a zaplatí? Makléř?

Vše je o dohodě. Hlavním aktérem homestagingu může být jak makléř, tak prodávající, případně specializovaná firma. Pokud půjde homestaging (či spíše Garden Staging) na vaše makléřské náklady, nezapomeňte to zohlednit ve vaší provizi. 

Základem je POSEKAT! FAKT POSEKEJTE!

Posekejte trávník, i kdybyste se k dalším krokům stagingu zahrady neměli dostat. Tak zní zlatý grál rychloúdržby venkovní části nemovitosti.

 

Tak tohle koupí každý!

Tak tohle koupí každý! Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

Uklizená a čistá zahrada
Stejně jako při homestagingu interiéru je prvním krokem úklid. Ze zahrady by mělo zmizet všechno nepotřebné - a to nejen nepořádek, ale také neladící a nadbytečný nábytek či některé dekorace. Na trávníku by nemělo nic ležet. Dětské hračky, věci pro domácí mazlíčky, kola, kolečka, kyblíky či naskládané truhlíky ukliďte do zahradního domku, garáže či do sklepa. 
Zredukujte počet zahradního nábytku
Exteriér by neměl být přeplácaný, aby prostorem mohla proudit energie. Pokud má dům či chata nebo chalupa zahradu rozlehlou, můžete naaranžovat zákoutí hned několik. Mělo by z nich být patrné, kde je jídelní stůl, “obývací pokoj”, klidová zóna či prostor pro děti. Vždy volte raději střídmé množství nábytku. V opačném případě by prostor vypadal malý a stísněný.


Vyčistěte fasádu a dlažby tlakovým čištěním
Zašlé povrchy (fasádu, dlažby, betony apod.) je dobré nechat vyčistit tlakovým čištěním. Existuje mnoho specializovaných firem, které čištění provedou. Případně lze zapůjčit tlakový čistič a pustit se do čištění na vlastní pěst. 
Vše bude vypadat jako nové. Pozor, nečistěte: dřevo (“ochlupatilo” by se) a vápenné omítky (smyly by se). Nezapomeňte odstranit pavučiny, mrtvý hmyz a všechny další nečistoty, které se nalepily na světla, stěny, trámy či stropy. 
Zbavte se plevele a obnovte květinové záhony
Vyplejte nejen záhon, ale také vše, co prorůstá mezi dlažbou či okolo domu. Pokud to není proti vašemu ekologickému smýšlení, můžete použít i různé prostředky na hubení plevele. Zahrada prokoukne a vás to bude stát jen námahu. Pokud chcete posunout úpravu vegetace ještě o úroveň, osázejte záhony čerstvými barevnými květinami. 


TIP pro makléře: V případě, že se do homestagingu zahrady pustíte na vlastní náklady, namísto záhonů můžete osázet květináče a truhlíky a ty následně použít při prodeji další nemovitosti. 


Květiny, kam se podíváte!

Květiny, kam se podíváte! Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

Volte neutrální barvy
Příliš mnoho barev působí chaoticky. Vhodnější je zbavit se křiklavých barev a nesourodého nábytku. Stejně jako při stagingu interiéru, i zde může homestager dodat vlastní - zapůjčený - nábytek. Pokud zvažujete jeho pořízení, volte lehké a skládací židle či stoly. Vše doplňte o nejrůznější dekorace - polštářky, lucerničky, závěsné osvětlení, polštářky, či živé květiny v květináčích aj. 


Zahradní kuchyň patří mezi vychytávky, které vzbudí nával emocí.

Zahradní kuchyň patří mezi vychytávky, které vzbudí nával emocí. Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

Doplňky a dekorace by měly vyprávět příběh domu
Ať se jedná o supermoderní dům nebo secesní vilu, dekorace by vždy měly podtrhnout atmosféru místa. Snažte se nemíchat moderní design s romantickým místem apod. Nezapomeňte, že neprodáváte nemovitost, nýbrž něčí budoucí domov. 


Namísto technikálií se zaměřte na to, abyste probudili emoce. Během prohlídky nastiňte zájemcům, jak si užijí grilování při teplých letních večerech nebo jak skvěle se jim bude cvičit jóga při východu slunce na čerstvě posekaném trávníku - ještě vlhkém od rosy. Lidský mozek si rád překlápí příběhy na sebe. Zapojuje tak mnohem více částí. A to je přesně to, co chcete - aby zájemce na vaši nemovitost nezapomněl. 


TIP: Na zahradu umístěte hamaku či závěsné křeslo do příjemného stinného místa. Díky tomuto jednoduchému triku si bude zahrada přímo říkat o to, aby v ní nově příchozí lenošil - a koupil ji (i s domem).


Netradiční drobnosti
Otevírací sud jako vinotéka, bota, z které poroste netřesk, neobvyklé osvětlení, vertikální záhon, fontánka, zkrátka cokoliv, u čeho každý na první pohled řekne “jé, to je dobrý”. Je to skvělá příležitost, jak vzbudit o jednu emoci víc. Stačí na zahradu někam na oči umístit jednu nebo dvě vychytávky - opět platí nic nepřehánět a volit vkusné kousky. 

Osvětlení a drobnosti umí probudit nutkání “tak tuhle nemovitost chci za každou cenu!”

Osvětlení a drobnosti umí probudit nutkání “tak tuhle nemovitost chci za každou cenu!” Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

Vytvořte stín
Pokud se na zahradě nedá schovat před přímým sluncem, vytvořte stín formou slunečníků či altánků. Zvláště v horké letní dny by se zájemci o koupi zbytečně rozptylovali hledáním příjemného chladu. 
Během prohlídkového dne
Snažte se směřovat všechny prohlídky na den, kdy vám bude počasí přát. Přijeďte na nemovitost s dostatečným předstihem, abyste stihli všechno “načančat”. Pokud bude u prohlídek přítomen i prodávající, je dobré ho předem připravit na to, co se bude dít. Zvláště pokud v nemovitosti ještě bydlí. Jakékoliv nedomluvené kroky by mohl brát jako zásah do svého soukromí a jako kritiku na jeho vlastní styl.
 
Prostřete stůl. Položte na něj podnos s čajovým servisem či karafu s vodou. Vše upravte jako v obýváku. Na židle dejte podsedáky. Příchozím nabídněte osvěžení. Všude položte polštářky. 
Balkon či lodžie je také taková malá zahrada
Buďte psycholog. Vytvořte malou zahradu na balkoně či lodžii. Tuto fotografii dejte k inzerátu jako titulní. Zároveň vytvořte i jiné varianty inzerátů - s jiným pořádím fotografií či jiným zněním textu. Respektive - zde se dotýkáme tématiky A/B testování, při kterém se vytvoří více variant inzerátu. Následně makléře investuje do toho inzerátu, který si vede nejlépe a má největší sledovanost. A/B testování se budu věnovat v jednom z dalších článků. Máte se na co těšit!


 Marketing pro makléře: na homestaging zahrady se zapomíná! Velká chyba!

Závěrem: 
Nešetřete emocemi a prodávejte příběh. Namísto nemovitosti prodávejte představu, jak se kupujícím bude v domě žít.


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: