Marketing pro makléře: Hologram do virtuálních prohlídek? Mějte něco, co jiní nemají!

Autor: Markéta Mazancová, datum: 15.10. 2021

Chtěli byste se jako makléři proměnit v hologram a provázet zájemce během virtuální prohlídky? Nyní už to není nic nemožného. Pomocí hologramu a dalších funkčních prvků posunete svoji online prohlídku o úroveň dál a oslníte klienty. Vychytávky, které nyní představíme, se hodí spíše pro dražší nemovitosti. U těch levnějších je stále v kurzu Matterport. Na to, jak se stát hologramem ve své nemovitosti na prodej, jsme se zeptali Arthura z Virtury.cz. 

 Marketing pro makléře: Hologram do virtuálních prohlídek? Mějte něco, co jiní nemají!

Arthure, k čemu makléřům hologram slouží?
Roli hologramu obvykle zastává sám makléř. V praxi to vypadá tak, že klient prochází virtuálním prostorem, hologram ho provází po objektu a říká o něm informace. Takto jsme připravovali například i výstavu mincí v Drážďanech, kde provázela slečna ve třech jazycích a u každé vitríny měla kratší povídání.  


Co je potřeba k tomu, aby šel hologram do prohlídky vložit?
Hologram můžeme do virtuálního prostoru vkládat díky tomu, že používáme jiný software, než jakým je Matterport. Náš speciální program se liší tím, že nám zpracování prohlídky nedělá robot, ale my sami. Nejprve nafotíme panoramatické fotky. Do nich v postprodukci vkládáme různé funkční prvky včetně hologramu.


Jak samotný hologram vzniká?
Vzniká tak, že natáhneme zelené plátno, před něj se postaví makléř, mluví a my ho při tom natáčíme. V postprodukci vložíme hologram člověka do virtuální prohlídky tak, aby to vypadalo, že člověk stojí v prostoru, i když tam doopravdy vůbec nestál.


Musí zastávat roli hologramu makléř, nebo ho může někdo zastoupit?
Jsou makléři, kteří jsou stydliví a natočit se nenechají. Pak je tu spousta makléřů, kteří svou roli jakožto hologramu naopak uvítají, považují to za svoji vizitku a použijí to pro své zviditelnění. Nicméně, pokud dostaneme text, může se celé natáčení obejít i bez makléře, protože máme spolupracující asistenty, kteří hologram namluví za ně. 


Kde se hologram natáčí?
Makléře můžeme natočit přímo na místě, tedy v nemovitosti. Roztáhneme zelené plátno a scénu nasvítíme. Natáčet můžeme také u nás ve studiu nebo u makléře v kanceláři. 


Jak moc je celá záležitost náročná na čas?
Pokud je makléř schopný souvisle mluvit, samotné natáčení může být třeba za 15 minut hotové. Plus jsou k tomu potřebné přípravy kolem jako roztažení plátna a podobně.  Včetně příprav a při hladkém průběhu počítejte tak hodinku. 


Jaké další vychytávky umíte?
Například videocall, během kterého makléř ovládá videoprohlídku a provází klienta po nemovitosti. To mělo velký úspěch zejména během lockdownu a skvěle to nahrazovalo osobní kontakt. Dále děláme virtuální staging. Ten se týká zejména developerských projektů, kde si klienti mohou nakonfigurovat, jak budou prostory vypadat. Lze tam měnit různé barvy podlahových krytin, obkladů apod. 

V čem jsou technologie, které používáte, lepší než Matterport?
Abych vše upřesnil, Matterport děláme děláme. U malých prostor, jakými je třeba garsonka, bych ho dokonce doporučil. Co nám na něm však nevyhovuje, je jeho technická omezenost. Je u něj totiž téměř nemožné dělat další úpravy. Funguje ve své podstatě tak, že se chodí, kliká se na foťák a vše ostatní si Matterport zpracuje sám. Určitě ho ale nezavrhujeme, nicméně u větších projektů raději pracujeme s programy, které umožňují již zmíněné konfigurace, doplňování hologramů, úpravy fotek ve Photoshopu a mnoho dalších funkcí. Zkrátka vše, co podporuje představivost klientů.


Máte nějaký ceník?
Ceny se hrozně špatně říkají, vše je totiž hodně individuální. Univerzální ceník proto nemáme. Jednou jsme například strávili na dvacetimetrovém prostoru, kde byla výstava s velkým množstvím exponátů, dva týdny. Mnohem levnější je pak zpracování prázdných bytů. Prohlídka nemovitosti zpracovaná našimi programy, kde přidáváme funkce, jsou rozhodně dražší než Matterport. Vše se odvíjí od ceny za hodinu naší práce, proto se to skutečně nedá obecně říci.


Přeci jen se z vám pokusím nějaké číslo dostat. 
Dejme tomu, že prezentace vily v ceně 30 milionů, kde bude dron, hologram makléře, zabudovaná videa o okolí nebo o nemovitosti, videoprohlídka, možnost videocallu, kdy makléř virtuálně vede klienta po domě, případně další drobnosti, by vyšla okolo 25.000,-Kč. 


Kolik firem v ČR poskytuje stejnou službu jako vy?
Vím o spoustě firem, které dělají Matterport, ale nevím o nikom, kdo by dělal totéž, co my.
 
Podívejte se na ukázky práce Virtury.cz:

 


V článku radí Arthur z Virtury:

Dvojici, která si říká Virtury, tvoří dvojice expertů Vojta a Arthur. Dříve používali pouze Matterport, nicméně vadila jim jeho technická omezenost. Je tomu proto přibližně rok, co začali posouvat prezentaci nemovitostí dál. Chtěli pro své klienty připravit jedinečnou prezentaci, a tak se pustili do tvorby unikátních virtuálních prohlídek. Působí zejména v Praze a v Brně. Nicméně u větších projektů dokážou dojet kamkoliv po České republice, nebo dokonce i do zahraničí. Na svém kontě mají například i zpracování výstavy v Drážďanech. Kromě real estatu se zaměřují i na tvorbu prezentací pro hotely, sportoviště, show roomy či muzea.


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: