5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

Autor: Markéta Mazancová, datum: 25.10.2020

 
Většina marketingových trháhů k nám přichází od našich amerických kolegů se zpožděním i několik let. Vše, co se u nás právě objevuje, např. 3D virtuální prohlídka Matterport nebo motion tracking, používají za velkou louží již dávno. Více nám o trendech v marketingu nemovitostí prozradí Tadeáš Lenc (21), který se svým kamarádem Honzou Strojkem (22) před nedávnem rozjel firmu na zpracování prezentace nemovitostí.

“Realitní kanceláře se dostaly do bodu, kdy obyčejná videoprohlídka přestává stačit.  Dělá ji totiž kdekdo a mnoho z nich i na velmi dobré úrovni. Proto se hledají cesty, jak to udělat zajímavější,” otevírá téma Tadeáš.

Půdorys nemovitosti

Půdorys nemovitosti 5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

#trend 1: Motion tracking

Motion tracking je u nás skutečně něčím novým a zatím ještě neznámým.
 
Co to je a jak funguje? Ve videu na nějaký bod v záběru zamknete ukazatel nebo popis. Tento ukazatel se následně pohybuje v perspektivě připnutý na tomto bodě. V podstatě je to tak, jako byste připnuli k místu cedulku. Své využití nachází při tvorbě videoprohlídek. "Pro mě je motion tracking nejefektnější nástroj, jak ukázat zajímavá místa v okolí, tedy tu stále dokola omílanou "plnou občanskou vybavenost"," říká Tadeáš. 
 
Ukázku motion tracking naleznete zde.

 5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

#trend 2: Videa propojená s 3D animacemi

Dalším trendem je propojení videa s 3D animacemi. Například během jednoho záběru, který trvá 10 vteřin, na louce vyroste dům vytvořený grafikem. Práce s 3D animacemi se týká například developerských projektů a odpovídá zpracovanému návrhu stavby. “Těžko klientovi prodáte prázdný kus louky. Zájem o prodej parcely stoupne, pokud si klienti dokážou představit, co na ní lze postavit,” vysvětluje Lenc význam tohoto vylepšení prezentace.

 5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

#trend 3: Vývoj práce se statickými fotkami

Klasické statické fotky se dají vylepšit zakomponováním grafických prvků. “Přáním jedné makléřky bylo oddělit prodávanou polovinu dvojdomku od té neprodávané. Vyřešili jsme to jednoduše, grafikou,” říká Lenc. Nejčastěji používá grafické prvky, jakými jsou: podbarvení pozemku, umístění ukazatelů či ohraničení pozemku linkami. Třeba u pozemku jsme do fotografie začlenili výměru. “Klient už pak nemusí informace hledat v textu. To je za mě ta největší přidaná hodnota grafických prvků. Člověk totiž mnohem snáze a rychleji zpracovává obraz než text,” doplňuje.

 5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

#trend 4: Práce s fotografiemi z dronu

Na pořízené fotografii z dronu se následně vyznačují body občanské vybavenosti a jiná důležitá místa v okolí nemovitostí. Klient se tak velmi rychle seznámí s okolím svého budoucího domova.
 
"Klient se tak velmi rychle seznámí s okolím svého budoucího domova a vizualizuje si celé sousedství, včetně vzdáleností k jednotlivým místům," vysvětluje Lenc.

Grafické zpracování letáku, který klienti dostanou na prohlídce

Grafické zpracování letáku, který klienti dostanou na prohlídce 5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

#trend 5: Návrat k papíru

Dnes máme všechno v digitální podobě. A proto klienti oceňují alespoň částečný návrat ke klasické tiskovině, například k letáku. Ten by si klienti měli přinést z každé prohlídky.
 
“Když klient přijde domů z prohlídky a začne přemýšlet, určitě se vrátí k letáku, který na prohlídce dostal. A to k letáku z té nemovitosti, kterou my chceme prodat. A o to jde. Nebo zajde za kamarádem, začne mu povídat, že se byl podívat na téhle a téhle nemovitosti a z téhle, třetí, mu ukáže leták. Jedná se zkrátka o nějakou fyzickou věc, která lidem nabízenou nemovitost stále připomíná,” vysvětluje Lenc.
 
“I když leták nebo brožura není ničím novým, nesetkal jsem se s žádným zajímavě zpracovaným,” sděluje svůj postřeh Tadeáš. A radí, co dát na leták:
 
-       jednu fotku z každé místnosti s popisem,
-       na zadní stranu půdorys, optimálně 3D s šipkami, co je to za místnosti, nebo nějaký krátký popis,
-       úplně dole uvést další informace: o dispozici bytu, výši fondu oprav, datu rekonstrukce, jaké je to patro či jaká jsou zajímavá místa v okolí. 

Graficky zpracovaný leták k prohlídce nemovitosti

Graficky zpracovaný leták k prohlídce nemovitosti 5 trendů v realitním marketingu. Znáte je všechny?

Kolik výše zmíněné zlepšováky stojí?

Ceny konkurence se samozřejmě liší, nicméně pro představu uvedeme, kolik si účtují Tadeáš s Honzou. Cca 20 kusů fotografií k bytu o dispozici 3+1 i s nafocením exteriéru vyjde přibližně na 4.000,-Kč. Za vytvoření videoprohlídky bytu 3+1 i s exteriéry zaplatíte 4200 Kč, za 3D půdorys 750 Kč, za Matterport sken 4000 Kč a za leták nemovitosti 1200,-Kč.


V článku radí:
Tadeáš Lenc (22), Studio BARÁK
I když je trh s fotografy a jinými tvůrci webové prezentace nemovitostí poměrně přeplněný, před cca třemi měsíci se to na něm rozhodli zkusit i Honza s Tadeášem. Svojí firmě Barák studio se od té doby věnují na plný úvazek a zdá se, že o klienty nemají nouzi. Vzali to totiž z jiného konce. Pracují v tandemu a snaží se klientům (zejména realitním kancelářím) zpracovat co nejkompletnější prezentaci nemovitostí. Díky tomu nemusí makléři poptávat zvlášť fotografa, zvlášť někoho na tvorbu videoprohlídky aj. Vše totiž dostanou na jednom místě. 


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: