10 tipů pro realitní makléře, jak využít Pinterest - první (teoretická) část

Autor: Markéta Mazancová, Datum: 1.3.2021

Pinterest se v České republice aktuálně těší přízni více než 1,2 milionů uživatelů. To není málo. A co víc – výzkum ukázal, že více než 90 % aktivních uživatelů jej používá při rozhodování o nákupu. Pinterest se díky tomu může stát skvělým pomocníkem každého makléře.

Pojďme se nyní podívat, jakým způsobem využívají Pinterest kolegové v USA. 

Pinterest využívá 90 % uživatelů při nákupním rozhodování

Pinterest využívá 90 % uživatelů při nákupním rozhodování 10 tipů pro realitní makléře, jak využít Pinterest - první (teoretická) část

 

#1: Vytvořte na Pinterestu nástěnku věnovanou tématům, která zajímají vaše potenciální klienty
 
Heather Farris, zakladatelka společnosti Farris & Company LLC
 
První chybou, kterou většina realitních makléřů dělá, je, že hází Pinterest do stejného pytle spolu s Facebookem nebo Instagramem. Pinterest však žije poněkud odlišným způsobem života. Funguje totiž zejména jako vizuální vyhledávač. A co ještě – uživatelé si jednotlivé příspěvky ukládají, aby je mohli později využít pro inspiraci. 

Heather o Pinterestu uvedla: “Jedním z největších mýtů, které o Pinterestu kolují, je, že se jedná platformu pro kutily, a proto na ní najdete zejména řemeslné projekty, recepty, DIY návody (pozn. udělej si sám). Tento názor je však daleko od pravdy. Výzkum, který prováděl přímo Pinterest, ukázal, že 90 % uživatelů používá tuto platformu při rozhodování o nákupu. Realitní makléři toho mohou využít tak, že vytvoří desku plnou témat, která potenciální klienti hledají. Realitní makléři tak mohou prostřednictvím Pinterestu ukázat světu, že jsou skutečnými profíky ve svém oboru a že mají dostatek znalostí a zkušeností.”

 
#2: Splyňte s komunitou
 
Bill Gassett, kancelář RE/MAX
 
“Pinterest je nejen vizuální vyhledávač, ale také sociální síť. Samotné přidávání příspěvků proto nestačí. Abyste byli úspěšní, musíte být také sociální. Proto se zapojte do komunity a aktivně se stavte k pinům, které přidávají ostatní. Pokud se zaměříte pouze na propagaci sebe sama, růst nebudete”, vysvětluje Bill Gassett, hvězda kanceláře pod křídly značky RE/MAX a jeden z nejvlivnějších realitních makléřů na Pinterestu.

Billův bonusový tip:“Doporučuji stanovit si plán, v jaké časy budete připínat nové piny. Já osobně věším příspěvky na svou nástěnku několikrát denně – ráno, v poledne a večer mezi 7-10 hodinou. Publikum Pinterestu bývá aktivní hlavně večer, proto považuji tento čas za nejvhodnější k publikaci nového obsahu. Udělejte si i vy svůj plán a kralujte.” 

 
 
#3: Oslovte správné publikum pomocí hashtagů
 
Daniela Andreevska, marketingová ředitelka, Mashvisor
 
“Hashtagy na Pinterestu fungují stejně jako na Twitteru, Facebooku nebo Instagramu. Pomáhají vyhledávání napříč nástěnkami. Efektivním zapojením hashtagů dostanete váš obsah před oči mnohem širšího publika. A to zejména takového publika, které váš obsah bude skutečně zajímat. Podívejte se, jaké hashtagy používají jiní - ve spojitosti s nemovitostmi a pro vaši lokalitu,” vysvětluje Daniela. 
 
Poznámka: V našem českém rybníčku makléři zatím s Pinterestem příliš nepracují, proto (prozatím) příliš inspirace nenajdete. 
 
Každý z vašich příspěvků (pinů) by měl mít alespoň 3 hashtagy, které se u jiných příspěvků často opakují a které souvisí s vaším obrázkem. Neměli byste to však přehánět. Více než 10 hashtagů by naopak mohlo působit jako spam. 
 
#4:Vytvořte z obsahu Evergreen
 Nicole Gustas, konzultant, DMARC Solutions
 
Podle studie prováděné společností pro digitální marketing Epipheo je průměrná životnost tweetu (pozn. příspěvku na Twitteru) 18 minut. Na Facebooku je to o něco lepší, tam si příspěvek užije až půl hodinu slávy. Pinterest funguje trochu jinak.  Průměrný příspěvek tu může být v kurzu až více než rok. Proto je důležité, aby to, co zveřejníte dnes, bylo stejně relevantní i za rok. Pinterest proto není vhodné místo např. pro zveřejnění pozvánky na váš den otevřených dveří. 
 
#5: Sjednoťte vizuální styl
Bradley Shaw, zakladatel, SEO expert Brad Inc.
 
Pinterest pracuje s vizuálními vjemy a bez jednotného a snadno čitelného vizuálního stylu mohou vaše příspěvky zapadnout mezi ostatní. Zajistěte, aby něco spojovalo vaše příspěvky po vizuální stránce – striktně používejte vždy stejné písmo, barvy aj. Skvěle funguje také přidání malého loga nebo vodoznaku do všech pinů.
 
#6: Vaše strategie na Pinterestu musí být dlouhodobá
Amanda Behm, zakladatelka, digitální asistentka v oblasti nemovitostí
 
V tomto je práce s různými sociálními sítěmi podobná - příspěvky zveřejněné jednou za čas se stanou pouhým výkřikem do tmy. V čem se ale strategie na různých sociálních sítích liší, je práce s obsahem příspěvku. Životnost příspěvků na Facebooku, Twitteru či Instagramu je tak krátká, že většina lidí stejně zapomene, co jste řekli před jedním či dvěma dny. 
 
Na Pinterestu je to jiné. Začátkem úspěšné strategie jsou správný obrázek, klikatelné odkazy a správně zvolené titulky. Připravte si optimalizovaný plán a už do roka můžete sklízet plody. 
 
#7: Hlavní publikum na Pinterestu tvoří ženy
Při vytváření obsahu myslete na to, že Pinterestu kralují ženy. Ty tvoří 81 % aktivních uživatelů. 
 
#8: Využijte Pinterest k tomu, abyste zůstali v kontaktu s vašimi klienty
Realitní business je o vytváření dlouhodobého vztahu s klientem - nejlépe na celý život. Proměňte proto své “jednorázové” klienty na vracející se klienty. Jak na to? Udržujte kontakt i po dokončení transakce. 
 
TIP, jak na to?
Odkaz na svou nástěnku na Pinterestu přidejte do svého e-mailového podpisu. Je velmi pravděpodobné, že si jej klienti v průběhu transakce rozkliknou a začnou vás sledovat.
 
#9: Myslete nadčasově
 Alexa Kurtz, marketingový stratég ze společnosti Webtek
 
Již tu zaznělo, že příspěvky na Pinterestu mají být nadčasové. Ale jak to konkrétně provést? Příklad: prodáváte chatu u Orlické přehrady. Namísto toho, abyste na Pinterestu sdíleli prodejní odkaz, vytvořte pin “10 zajímavostí v okolí Orlické přehrady.”
 
#10: Založte si firemní účet
Lizzie Dunn, spolupracovnice SEO, Fundera
 
Aby efektivita Pinterestu nabrala ty správné grády, nutně potřebujete firemní účet. Ten si založíte zdarma, snadno se nastavuje a má mnohem více funkcí. Ty jsou pro ostatní uživatele nedostupné. Patří mezi ně analytika či možnost spravovat placenou reklamu. Snadno si tak uděláte představu, které vaše příspěvky zaujaly nejvíc, a nadále můžete tvořit podobně úspěšný obsah.
 
Sledujte, co nového na blogu Českých realit PLUS! Brzy se totiž můžete těšit na pokračování. Ukážeme si v něm, jak vypadají nástěnky úspěšných realitních makléřů z USA v praxi.
 

Inspirováno článkem:

13 Powerful Pinterest Real Estate Marketing Ideas From The Pros (https://theclose.com/pinterest-real-estate-marketing-ideas/, 2019)

 

 


Přidejte svůj komentář

Další tipy a novinky:

Odkazy na servery: